Amikor 1975-ben megjelent a Porsche orrmotoros belépőmodellje, a 924-es, akkor rengeteg kritika érkezett a rajongóktól. A négyhengeres, vízhűtéses Porsche azonban nem csak új vásárlókat szerzett, hanem megenyhítette a 911-esen túl alig látó porschésokat is. Egyértelmű sikert aratott a modell, melyet aztán 1982-ben a 944-es követett. A hasonlóság cseppet sem véletlen, az alapok itt is azonosak, akárcsak az utolsó transaxle elrendezésű modell, a 968 esetében.

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 1
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 2

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 15
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 16
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 17
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 18
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 19
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 20
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 21
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 22
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 23
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 24
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 25
Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 26
Fotó megosztása:

1992-től három éven át gyártották a 968-ast, mely az utolsó orrmotoros Porsche modell volt a Cayenne 2003-as premierjéig. Természetesen a Porsche ebből is kínált versenypályára optimalizált verziót a szívó és turbómotoros változatok között, ez volt a Clubsport. Mindössze 1923 darabot készítettek a kikönnyített modellből, mely 1320 kilogrammos súlyával 100 kg-mal könnyebb a komfortosabb változatoknál.

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 27

Recaro ülések kerültek bele, a hátsó padot pedig kihajították a 968 Clubsportból, ahogyan a négyküllős kormányt is légzsák nélküli, háromküllős sportkormány váltotta az utastérben. Ebben az esetben még Blaupunkt RCR-42 rádió is van a fedélzeten. A futóművet 20 mm-rel leültették és 17 colos felniket kapott, ebben az esetben az autóhoz passzoló sárga színben. A 3 literes, négyhengeres motor ebben 240 lóerőt teljesít 6200-nál. Természetesen a csomag része az önzáró differenciálmű is.

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 28

Ez a mindenütt sárga 968-as egészen 40 ezer kilométeres koráig a Porsche tesztautója volt, így a 90-es évek elején olyan újságokban találkozhattak vele az olvasók, mint az Auto Bild és az Auto und Motor Sport. A legjobb anyagot talán az Auto Zeitung készítette, ők Walter Röhrl segítségével derítették ki, hogy a japán trió ellenében is megállja-e a helyét.

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 29

Miután kikerült a tesztparkból, rengeteg tulajdonosa volt és mindenki nagy megelégedéssel használta és tartotta karban. Így lehet, hogy több 182 ezer kilométerrel is remek formában van. Árat ugyan nem közöltek, de a hasonló állapotú 968 CS-eken 17 millió forint körüli árcédula szokott lógni.

Az utolsó transaxle elrendezésű Porsche 30