1981-től csak néhány évig gyártották a DeLoreant, mely elsősorban az amerikai piacra készült az Észak-Írországban lévő Dunmurry városában. A DMC-12-es ma kultuszautó, a Vissza a jövőbe trilógiának köszönhetően a filmes szereplések ugyan naggyá és kedveltté tették, a vevők mégsem kapkodtak a különleges autóért. Pedig minden adott volt a sikerhez, hiszen a formát Giorgetto Giugiaro tervezte, a sirályszárnyas ajtók és a rozsdamentes acél karosszériaelemek egyedivé tették.

Több tényező is összejátszott abban, hogy végül 8583 darab készült. A rozsdamentes elemek drágák voltak, az amerikai autópiac nem pörgött annyira és a cég alapítója, John DeLorean körül is szorult a hurok drogügyletek miatt, aminek hamar híre ment. Az ezüstösen fénylő, szálcsiszolt elemei jellegzetesek voltak, egész egyszerűen nem volt szüksége más színre, de a DeLorean megbízott egy külsős céget, hogy fessenek át három autót.

Feketében már nem is érdekes a DeLorean? 2

Sárga, piros és fekete színekkel próbálkoztak. Ezek az autók egészen a 80-as évek elejéig a gyár tulajdonában voltak, a felszámoláskor azonban vevőre találtak. A piros tulajdonosa egész egyszerűen lecsiszoltatta róla a festéket, a feketét kékre fényeztették, csupán a sárga DeLorean maradt meg eredeti állapotában. Innen könnyen kitalálható, hogy ez a fekete sem eredeti példány. Az 1981-es autót rózsaszínre fényezték, a fekete már csak azért került rá, hogy ezt a baklövést kiigazítsák.

Feketében már nem is érdekes a DeLorean? 3

Ha van autó, aminek nincs szüksége színre, akkor az a DeLorean. Sokan gondolhatják így és talán ez az oka annak, hogy a fekete példány 9,5 milió forintnyi dollárért kelt el az aukción. A fényezetlen darabok ennél jóval nagyobb értéket képviselnek.

Feketében már nem is érdekes a DeLorean? 4

Forrás: Bring A Trailer
Kapcsolódó címkék: DeLorean DMC fekete prv V6 vissza a jövőbe