Az első generációs Honda Odyssey (1994-1999) egy végtelenül ötletes és praktikus, de nagyon unalmas autó volt. Tökéletes alap tehát egy sleeper, azaz egy valódi képességeit az utolsó pillanatig eltitkoló utcai sportautó építéséhez.

A cikkben szereplő példány 2,2 literes motorján gyári a hengerfej, de ezzel nagyjából vége is az azonosságnak: egyedi szeleprugók, dugattyúk, acél perselyek, nagyobb befecskendezők, valamint egy Garrett GTX3582R turbó került a csomagba. Ezek együttes eredményeként 727 lóerő áll a pilóta rendelkezésére, amely a gyári váltón és differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre, egyedül a tengelykapcsolót cserélték le az alkotók.

Az autó 800 méteren 246,5 km/órára gyorsult, ami jóval több, mint amire eredeti állapotában képes lett volna.

Ha pedig ezek után azt gondolod, ez minden idők legőrültebb Honda kisbusza, tévedsz: a Honda észak-amerikai sportrészlege 2013-ban egy V6-os Le Mans LM-i versenyblokkot épített be egy Honda Odyssey-be, és azzal vágott neki a Pikes Peak-i hegyi felfutónak, ahol ugye nem elég egyenesen menni.

Az 500 lóerős, kézi váltós autót a csapat Indycar-pilótája, Simon Pagenaud vezette. Erről a kalandról is készült videó, de még viccesebb az alatta látható film, ami megmutatja, hogyan állt volna helyt a verseny-egyterű a mindennapi felhasználás során.

http://www.youtube.com/watch?v=uBlSqHTjgFg

Forrás: engineswapdepot.com
Kapcsolódó címkék: Honda Odyssey