Hosszú évek kitartó munkájával, szép sportsikerekkel az Alpina elérte, hogy önálló autógyártónak ismerjék el annak ellenére, hogy modelljeikhez BMW-k adják az alapot. Bár az autókon kívül nagyon óvatos változtatásokat eszközölnek, a lemezek alatt igazán sokat dolgoznak a mérnökök. Talán a vállalat egyik legszebb korszaka a 80-as évek, amikor igazán bitang teljesítményt sikerült beszuszakolniuk a cápákba. A bajorok valaha volt egyik legszebb és legjobb kupéja az E24-es 6-os, amit természetesen nem hagytak érintetlenül. Itt van rá egy gyönyörű példa.

Mindössze 170 példány készült belőle és a Sotheby’s aukcióján egy igazán különleges darab talál majd gazdára, bő 50 millióért. Ez az autó kívül fekete fényezést kapott a klasszikus kékkel vagy zölddel szemben, a jellegzetes csíkok sem futnak az oldalán. A diszkrét légterelőkből és a hatalmas, sokküllős felnikből azonban már könnyen megállapítható, hogy itt valami komolyabbról van szó. Már az ablakokon keresztül is virít a vörös beltér, melyet egyedi rendelés alapján készített az Autosattlerei Wenger.

Elkap a 80-as évek, ha megnézed ezt az Alpina B7-est 2

Mindent vörös bőrbe kötöttek, az első üléseket sportosabbakra cserélték és Sony CDX-J10 CD-lejátszós rádiót kapott, melynek CD-tára a csomagtartóban található. Talán csak a buszkormánynak csúfolt volán lóg ki a képből, de nézzük ezt el neki, ekkoriban még nagyon menő dolognak számított a légzsák és így aztán tuti mindenki észre is vette. Megmaradt viszont az elegáns fabetét és a hozzá tartozó Alpina logós váltógomb, valamint a turbónyomás-állító tekerentyű is a két ülés között.

Elkap a 80-as évek, ha megnézed ezt az Alpina B7-est 3

3430 köbcentis, sorhatos lakik a géptérben és rajta egy turbófeltöltő, így a B7 Turbo teljesítménye ebben az esetben 320 lóerő, melyhez 520 Nm nyomaték társul. Ezzel a nagy kupé 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 265 km/órát is. Igaz, városi átlagfogyasztásnak 16,9 litert ad meg a gyár.