Normális autósként mindannyian ismerjük az érzést, amikor a többsávos úton haladva a tükörben feltűnik az ÁLLAT. Az a fajta autós, aki a forgalom normális tempójánál kétszer nagyobb sebességgel halad, és kiszámíthatatlan.

Vannak a gyorshajtóknak is rétegei, ne legyünk álszentek, rengeteg autós hagyta már el a legális tartományt.

Mert bármilyen hülyén hangzik, lehet ezt is amolyan betyárbecsülettel csinálni. Ha egy autó hátulról közelít, akár csekket érő lendülettel, és idejében fékezve, balra indexelve jelzi haladási szándékát, azt a legtöbb autós elengedi. Miért ne tenné? Szebb lesz a nap, ha feltartunk valakit, aki siet?

Az igazi életveszély az agresszív nyomulással kezdődik.

Ennek első lépcsőfoka amikor a csekket érő lendület nem normális fékezéssel ér véget, hanem azt vesszük észre, hogy saját hátsónktól centikre villanó fényszóró üvölti, hogy TAKAROGGYÁ MÁÁÁÁ.

Ebből szoktak lenni az agresszív csörték, büntetőfékezések, de a higgadt autós ilyenkor is inkább behúzódik jobbra. Nem kell a balhé.

A legnagyobb kretének viszont ezek a sofőrök a bpiautosok.hu oldalon feltűnt friss videón. Mit videón, videókon! Jönnek, mint a robogósok, kerékpárosok, jobbról, balról, cikázva. Csakhogy nem 15 km/órával, és a tömegük is több, mint egy megtermett bringásé.

Szóval jönnek, tévedhetetlenségük teljes tudatában, és kerülnek. Ahol épp rés van, ahogy azt Vin Dieseltől tanulták. Ezt a tükörből látni pedig elég frusztráló érzés. Mert a “szabály szerint gyorshajtót” elengedjük. Ezeknél viszont ott a kérdés? Most mégis mi a jó reakció? Elkezd majd nyomulni hátulról, letol, kerül jobbról? Ha lehúzódok gyorsan, akkor pont nekimegyek?

Ferrarival nincs akadály?

Brutális előzés az M3 kivezetőn – bpiautosok.hu

Ez végigfut a normális autós agyán, akinek nincs más lehetősége, mint a stabil, változatlan haladás. Mert a Need for Speed üzemmódban kerülgető “részer” statikus bójáknak nézi a többi autóst (nyilván ekkora sebességkülönbségnél ilyen is a hatás), egy mozgó bója pedig feladja a leckét, az amúgy Ayrton Senna szintű reflexeinek.

A tipikus még beférek című előadás, igazi kamikaze módra

Az ilyen bejegyzések végére kéne valami megnyugtató megoldási javaslat, ötlet, sejtés, de esetünkben szó sem lehet ilyesmiről. A világ minden táján vannak száguldozó állatok, inkább csak a fedélzeti kamerák száma határozza meg, hogy mennyit látunk belőlük. Kihalni csak akkor fognak, ha már nem ülhetnek a kormány mögé, de akkorra mindannyiunknak le kell mondanunk a vezetés nyűgjéről-öröméről a gépek javára.

Forrás: bpiautosok.hu
Kapcsolódó címkék: Ferrari gyorshajtás M0