1,4 literes motorja 50 lóerő körül teljesít, de ez éppen elég ahhoz, hogy megfussa a 130 km/órát.

Újabb hihetetlen találat Oroszországból, az 52 éves autó bő húsz éve állt elhagyva egy garázsban, mire valahogy információ került elő a létezéséről. Az exportra szánt Moszkvics 408-ast 18 ezer futott kilométerrel parkolták le, azóta csak csendben rozsdásodott és gyűjtötte a port.

Kortársaihoz mérve mégis kitűnő állapotnak örvend, ezek az ötven év körüli orosz gépek szinte mind egy szálig eltűntek, ennél viszont csak pár műanyag elem esett áldozatul az eróziónak. Ritkasága ellenére sikerült jó áron megcsípni, mindössze tízezer rubelt, (42 ezer forintot) fizetett érte az új tulajdonos.

Az autó állapotánál talán csak a felfedezés körülményei az érdekesebbek. A jelenlegi, fiatal tulajdonos, Denisz Szemjonkin számára ismerős volt a garázs, és maga a kocsi is. Nagyapja birtokolta a lemezből készült építményt, ám halála után kölcsönadták azt a szomszédnak, aki a kilencvenes években itt tárolta el a ritka duplalámpás Moszkvicsot. A még gyerek Denisz többször is a garázsban rostokoló kocsi volánja mögé ülhetett, és ezt az élményt sosem felejtette el.

Annyira megmaradt benne, hogy az elmúlt évtizedek ellenére a nagyapai garázs környékén járva eszébe jutott, mi van, ha még mindig itt áll a kocsi? Kiderítette a tulaj elérhetőségét, aki kész volt eladni a rég elfelejtett 408-ast.

A mentés nem volt egyszerű, a garázs és maga az autó is a földbe süllyedt

Pár barát és némi izommunka árán kiszabadult börtönéből az öreg veterán, a kormány fordult, ahogy a kerekek is, sőt előkerült az eredeti elakadásjelző háromszög az ülés alól.

A 408-as vonalait az olasz Pininfarina rajzolta.

A 60-as évek közepén mutatták be a Moszkvában készülő kompakt családi szedánt, mely a Moszkvics 408-as nevet kapta és elődjénél nagyobb tengelytávjával és persze sokkal frissebb, modernebb formájával idomult a korszak divatjához.

A rozsda azért tette a dolgát, még sok munka vár az új tulajdonosra, aki teljes szétszerelés, lakatolás, fényezés, restaurálás után hétvégi hobbiautóként szeretné használni az 52 évesen feltámadó típust.

Az autó nagy népszerűségnek örvendett, még exportra is jutott belőle szép számmal. Finnországban, Norvégiában és Angliában is szívesen fogadták az orosz gépet.

Forrás: Vezess