A téli időszakban repkednek a hóval küzdő, hóban csapató autós videók. A Quattro hajtáslánc ilyenkor mindig téma, mindig előkerül, és általában a legendás hójáró képességet mutatják be. Íme egy klasszikus példa:

Ez pedig egy aránylag friss videó, amiben az aszfaltra termett sportgép mutatja meg, mit tud havon. Amíg nem ül fel, addig nincs gond, és a frissen hullott porhóban erre kevés az esély, így látványos felvételt lehetett készíteni a havat veszettül vágó négykarikás erőgépről.

De ma már olyan korban élünk, amiben mindenki megtalálhatja a maga igazának, világlátásának megfelelő bizonyítékot. Így arra is van példa, hogy az Audi tehetetlen bálnaként vergődik a fehér tájon, és hiába az emberi segítség, nem tud szabadulni.

A mindent vivő érv pedig az összehasonlítás szokott lenni, egy ilyen felvételből már sokan komoly következtetéseket vonnak le, itt a Suzuki mérkőzik meg az Audi rendszerével. Az alábbi tesztből kiderül, hogy az Audi Q2 quattro vagy a Suzuki Vitara All Grip az ügyesebb, ha tapadást veszítenek az abroncsok.

Na de mit tudunk mondani, ha akad egy még alaposabb, valós körülmények között (vagyis havon) végrehajtott teszt, amin minden tekintetben az Audi fölénye látható?

Ez is olyan kérdés, amire balgaság lenne egyértelmű fekete-fehér választ adni. Nagyjából ezekből az okokból:

  • Nem minden Quattro egyforma. A márkanév mögött már nincs minden esetben Torsen differenciálmű (részlegesen önzáró differenciálművek egy teljesen mechanikus és zseniális típusa), javarészt az iparban általánosan elterjedt Haldex-kuplung épp aktuális generációját alkalmazzák.
  • Kritikus pont az abroncsválasztás, kerékméret. Havon egy széles futófelületű, sportos felhasználásra fejlesztett téli abroncs is könnyen elvérezhet, ezzel szemben fajták kifejezetten nagy kapaszkodóképességgel rendelkeznek, ezért a havas teszteken kiemelkedően teljesítenek. Elég a gumikkal variálni, és máris kész a teszt várt eredménye, csak a kijelölt győztesre kell a havas speckó gumikat rakni.
  • Ki a sofőr? Ugye ez sokat elmond, van, aki még két fűcsomón is képes elakadni egy Krazzal, egy felkészült terepjárós pedig akár hétköznapi autóval is elmegy hihetetlen helyeken.
Forrás: Vezess