Olvasónk küldte a fotót a következő kommentárral:

“Ezt a képet kedden lőttem a káli lehajtónál az M3-as autópályán. Már Ludas előtt is találkoztunk vele, de Kálnál utolértük, nem hajtott le, ment tovább Füzesabony felé. Végig a leállósávban haladt.”

Nem véletlenül van benne a KRESZ-ben, hogy segédmotoros kerékpárral nem lehet felmenni autópályára, hiszen a segédmotornak hivatalosan az az ötven köbcentit meg nem haladó jármű felel meg, aminek a tervezési sebessége nem haladja meg a 45 km/órát (hacsak nem csaló 50-es, és valójában rendszám nélküli 125-ös, de ez egy másik történet, ez is súlyos szabálysértés).

És itt van a lényeg, a 45 km/órában, ugyanis ez akkora sebességkülönbség az autópályás 130 km/órához képest, ami rendkívül balesetveszélyes. Valószínűleg emberünk is azért választotta végig a leállósávot, nehogy valaki felkapja a motorházra.