Időnként próbálkoznak hasonlóval a formatervezők, de végül mindig megbukik az aszimmetrikus autó ötlete, mert a közönség ízlése ilyen esetekben még egyszer sem találkozott a dizájnerek elképzelésével. Ez történt az 1961-es Plymouth Asimmetrica Roadster esetében is, melyet a Chrysler eredetileg sorozatgyártású autónak szánt, de végül csupán egyetlen példány készült belőle. Természetesen a sorsa borítékolható volt, élete hajnalán járta a kiállításokat.

A karosszériát a Chrysler megrendelésére készítette a Carrozzeria Ghia, melyről hallhattuk már párszor. Olyan autókat készítettek, mint a Volkswagen Karmann Ghia, de saját autókkal is megpróbálkoztak. Végül a Ford kaparintotta meg a nevet, akik felszereltségi szintté silányították azt, akárcsak mostanában a Vignale esetében.

Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 1
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 2

Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak

Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak

Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 12
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 13
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 14
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 15
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 16
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 17
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 18
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 19
Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 20
Fotó megosztása:

Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 21Ettől a Plymouth koncepciótól már 1961-ben is kiakadtak 22

A vörös roadster arról kapta a nevét, hogy minden oldalról aszimmetrikus, amihez elég volt a gépházfedélre és a csomagtérfedélre elcsúsztatva púpot rakni. A motorháztető domborítása optikailag a kabinban is folytatódik, az adja a műszeregység formáját is. A hajtásról egy 2,8 literes, soros, hathengeres motor gondoskodik, mely 101 lóerős és már 49 ezer kilométert tekertek bele, mely egész sok egy tanulmányautóhoz képest.

Nehéz megtippelni, hogy mennyit fizet majd az egyedi autóért következő tulajdonosa, de a korábban értékesített, szintén hasonló aszimmetrikus építésű 1960-as Plymouth XNR-ért 260 millió forintnak megfelelő összeget adtak.