1971-ben a Porsche furcsa szerzettel jelent meg a versenypályák mellett, a 917/20-as duci formavilága hamar népszerű lett és a többi csapat villámgyorsan elkezdte malacnak hívni a versenyautót. A zuffenhauseniek pedig ezen cseppet sem sértődtek meg, a legenda szerint ekkor határozták el azt, hogy beleállnak, és egész este azon dolgoztak, hogy rózsaszínre fessék a 917/20-ast. Ez azonban még nem volt elég, felírogatták rá a sertés részeit, ahogyan a hentes falán is gyakran látható. Az autó ugyan nem fejezte be a versenyt, de a pink pig roppant népszerű lett és semmi másról nem készült akkor annyi kép, mint a mókás Porschéről.

Érthető, hogy a Porsche márkát és a történelmét kedvelő tulajdonosok előszeretettel használják a Rothmans vagy a Martini színeit. Szerencsére erre a 918 Spyderre a pink pig dekorációja került, a mai divatnak megfelelően kopottas verzióban. És ez rettentően jól áll neki!

Őrületesen menő gúnyát húztak erre a csúcs-Porschére 2

A 918 Spyder hibrid hajtásláncánk fő eleme a 4,6 literes V8-as motor, mely csupán 135 kilogrammot nyom és majdnem 610 lóerős teljesítménnyel veszi ki a részét a hajtásból. Hozzácsaptak tengelyenként egy elektromotort , melyek nagyjából 280 lóerőt tesznek be a közösbe. A rendszerteljesítmény 887 lóerő, mellé bitang 1280 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul és akár 350 km/órás sebességig is eltolhatja a sofőr. A Nürburgringen 6 perc és 57 másodpercig tartott végigszaladni vele.