Az automobil művészet, vallja a luxemburgi Art & Revs luxuscikk-üzlet, és ezzel a hitvallással összhangban nem aranyórát vagy titán cipőkanalat, hanem régi idők szupersportkocsijait kínálja ügyfeleinek. Profiljukba tartozik a restaurálás és a versenyre való felkészítés is, de az átlagember számára mégis a bolt a legérdekesebb.

Nincs kiülve, elzsírosodva.

Már amennyire átlagembernek tekinthető az, aki ilyen autókat vásárol – az eredeti Peugeot 205 GTI-től a mindössze 150 példányban gyártott Aston Martin GT8-ig széles a paletta, ráadásul egy csomó rajtképes versenyautójuk is van, érdemes ellátogatni az oldalra.

Bevalljuk, nem a Ferrari F50-es és nem is a BMW 635 CSI miatt akadt meg rajtuk a szemünk, hanem a többiekhez képest tejfelesszájúnak számító, mégis érdekfeszítő japán autó: a Lexus LFA miatt.

Újkorában 95 millió forintnak megfelelő összegbe került. Most valamivel többet ér.

Az általuk felhajtott példányt eredetileg az USA-ban helyezték forgalomba, aztán átkerült Nagy-Britanniába; a két országban összesen 1800 kilométert (nem 18 ezret, hanem ezernyolcszázat) futott. Állítólag karcolásmentes, a kőfelverődésre pedig rá se kérdezz, mert megsértődnek és rád teszik a telefont. A bőrkárpiton se kopás, se elszíneződés – az autó gyakorlatilag új.

Arany felni, fekete fényezés, a klasszikus japán-amerikai ízlés szerint.

Állapotát persze az ára is tükrözi: 525 ezer eurót, azaz 164 millió forintot kérnek érte. Mivel pár év múlva jó eséllyel ennél sokkal többet fog érni a kocsi, befektetésnek sem volna utolsó, de ha inkább abban gyönyörködnél, ahogy az 560 lóerős 4.8 V10 leszabályoz 9600/percnél, az sem egy utolsó opció.

Forrás: Smarter Media