Az ügyfelek a karbantartási költségek leszorítását várják az autógyáraktól, az olajak fejlődésével egyre hosszabb a csereperiódus. Vajon ez káros lehet a motorra? Annyi biztos, hogy ritkábban is jobb, mint soha, mert a gyűjtés végén található Mercedes 270 CDI tényleg elrettentő példa.

A megadott 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphet át a tulaj. Ami a legfontosabb, hogy ezek az ajánlások csak a gyárilag előírt olajminőség esetén érhetők el vagy közelíthetők meg. Aki alacsonyabb árú, gagyibb olajra áll át, esetleg az olcsóság reményében a tömegével piacra döntött, hamis olajból vásárol, megölheti a motort a rosszabb kenőanyag és az eredeti csereperiódus kombinálásával.

Brutális rombolás, törött hajtórúd olajsárral körítve.

Végül jöjjön az elhanyagolt Mercedes motor, gyakorlatilag iszapban úszott az utolsó kilométereken

Ez így mehet a kukába, még mindig érthetetlen, hogy juthat el ilyen szintre egy motor