Ennyire szép állapotú és keveset futott Ladát manapság már nagyon ritkán talál az ember, ezért az orosz veteránnak meg is kérik az árát. Az alábbi 1200-estől például kétmillió forint ellenében válna meg jelenlegi tulajdonosa.

“GYÁRI ORIGINÁL LADA 1200 S, 1987 NOVEMBERÉBEN A MERKÚRTÓL ÁTVETT, ELSŐ TULAJDONOS IDŐS BÁCSI HAGYATÉKÁBÓL, VALÓS 10 EZER KILOMÉTERREL. AZ ÁLLAPOTÁRÓL NINCS MIT BESZÉLNI, FELESLEGES HANGZATOS JELZŐKET HASZNÁLNI, EZ EGY ÉRINTETLEN ÚJ AUTÓ. AZ ÓRÁJÁBAN LÉVŐ 10 EZER KM-T LESZÁMÍTVA PONTOSAN ÚGY NÉZ KI, AHOGY 1987-BEN ÁTVETTÉK, VÉGIG FŰTÖTT GARÁZSBAN TARTOTT, ESŐT-HAVAT-TELET SOHASEM LÁTOTT, MÉG A GYÁRI GUMIKKAL SZERELT, KIVÉTELES GONDOSSÁGGAL MEGŐRZÖTT ÁLLAPOTÚ, FANTASZTIKUS RITKASÁG! AZ ÉRTÉKÉVEL TISZTÁBAN VAGYUNK. AZ AUTÓ TERMÉSZETESEN NEM TARTÓZKODIK A KERESKEDÉSBEN, MEGTEKINTÉSE CSAK ELŐRE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN ÉS CSAK KOMOLY ÉRDEKLŐDŐKNEK LEHETSÉGES. AUTÓBESZÁMÍTÁSSAL KAPCSOLATBAN KÉRJÜK EGYEZTESSEN TELEFONON. AZ AUTÓK MEGTEKINTÉSÉHEZ IDŐPONT-EGYEZTETÉS AJÁNLOTT!” – elnézést a csupa nagybetűrét, így adták fel a hirdetést.

Ha valaki a hetvenes-nyolcvanas években akart Ladát vásárolni, annak bizony hároméves szállítási határidőt ígért a Merkur, amely autókereskedelmi vállalatként szétosztotta az elérhető járműmennyiséget.

Mivel a Ladából hiány volt, a várakozási idő miatt a három év alatti Ladákat új árukon el lehetett adni használtan, mert nem kellett várni rájuk. Ám ez csak a lazuló diktatúrában működött, mert az állam pont 1979-ben kikötötte, hogy az alattvaló három éven belül csak a Belkereskedelmi Minisztérium által kijelölt szervnek adhatja el saját tulajdonát, nyilván nyomott áron.

A másik találatról sajnos nincs teljes alakos kép, nem is értjük, hogy miért. Csupán részletfotókat tett közzé az eladó, de szerencsére ezekből is látszik, hogy nagyon rendeben van a vas. Elhisszük, hogy csupán 7500 kilométert futott.

“Az autó kifogástalan eredeti állapotban van, gyűjteményből eladó” – így szól a leírás, az ára pedig valamivel több, mint a pirosnak, egészen pontosan 2 499 000 Ft.