Tengernyi mennyiségű házi megoldás létezett és létezik a mai napig arra, hogy a Ladák teljesítménye tovább növekedjen. Nem csak a lelkes tulajdonosok kísérleteztek a ménes duzzasztásával, hanem az oroszok is építettek számos prototípust, még Wankel motorral szerelt Lada is született. A finnek viszont bárki számára elérhetővé tették a bitang Lada élményét, a helyi importőr ugyanis megbízta a Konela nevű, hogy rázza gatyába a 2107-est.

Nekik sem kellett kétszer mondani, ezért az 1452 köbcentis négyhengeres motorra rádobtak egy turbófeltöltőt, így 110 lóerős lett a Lada 2107-es és akár 180 km/órás sebességgel is száguldhatott a négyajtós kocka. A különleges típust 1984-től mindössze két éven át árulták és rettentően kevés kelt el belőle, így mára igazi kincs.

Hogy micsoda is pontosan a Konela, azt egy kedves kommentelőnktől, Varga Mártontól tudtuk meg:

A Konela alapvetően nem tuningcég, hanem egy szovjet többségi tulajdonú finn gazdasági társaság, amelynek fő profilja a finn piacra szánt szovjet autók nullrevíziója, kereskedelme és szervizelése volt, beleértve a marketingtevékenységet is. Az általuk gatyába rázott szovjet autók igen piacképesek voltak ott, ennek oka az is volt, hogy a korszak finn jogszabályai – kapitalista országtól szokatlan módon – belenyúltak a gazdaságba és maximalizálták a tőkés piacokról importálható gépkocsik számát.

Így az a sajátos helyzet állt elő, hogy meglehetősen sok szocialista – nemcsak szovjet – autó volt Finnországban a ’70-es és ’80-as években (katonai teherautók is), ám ezek közül a Lada volt a legnépszerűbb, köszönhetően a Konela tevékenységének, mivel a szovjetek önkritikusan megalapították a céget, míg a többi szocialista ország az ingadozóbb minőségű autókat szállította oda is, mindenféle plusz felügyelet nélkül.