Ha a Volkswagen csoport típusairól van szó, az 1,8 literes R4 20V blokkot általában mindenki meleg szívvel ajánlja, főleg turbó nélkül. Megbízható, kellően erős, különösebb nyűg nélkül, hengerenként ötszelepes kialakítással.

Mégis, ha nem megfelelő kezekbe kerül, akkor ez a motor is komoly fejfájást tud okozni. Olvasónk megosztotta velünk tanulságos történetét, így lett az olcsó Audiból valódi pénznyelő.

“Az alany egy viszonylag szép állapotú Audi A4 B5, 1.8 benzines A következők történtek:

Megvételkor át néztük kipróbáltuk, minden rendben volt, csak pici tőke hangja volt a motornak ami ha bemelegedett el is hallgatott. Nagyon olcsó volt! Itt már kezdtem valamit érezni az autóval kapcsolatban de mondom tőke csere és jó lesz, mivel sok rosszat nem hallottunk az 1.8 szívó benzinről.

Na mindegy is meg vettem, lepapíroztam, vezérlés és olaj csere megtörtént amivel egyúttal a 20 darab tőkét kicseréltük és hozzá még a láncot a láncfeszítőt meg ami vele jár. Ugyanis a láncfeszítő patron megadta magát… Nem baj henger fej rendben van, de maradt egy szép dízelhangja a motornak!

Oké. Szedjük szét majd meglátjuk mi az… közben kiderült hogy az olaj nyomás jeladó direktbe volt kötve… de persze olajnyomás nem volt a motorban…És kb ettől a ponttól kezdve kuka az egész motor mert persze nem éri meg egy majd 20 éves autó motorjára rá költeni közel 300 ezer forintot. ”

A tulaj elmondása szerint ha talál egy bontott blokkot, inkább azt is szétszedeti, és teljesen felújíttatja, mielőtt beszerelésre kerül. Egy ilyen történethez nincs újra kedve.