A háromhengeres Suzuki Swift sosem volt a torkosságáról híres. Az Egyesült Államokban egyenesen ódákat zengenek, és hihetetlen történetként mesélik az 5-6 literes fogyasztást, amit a gyűszűnyi motor produkál. Nem csoda egy olyan országban, ahol az 5.7 literes V8-asok még mindig virágkorukat élik, és a bezin ára 165 forint.

Ezt a legendát fejelte meg “George B.” a rejtélyes kisautó építője. Úgy érezte, az odakinn Chevrolet Metro néven futó koplalóbajnokot még van hova fejleszteni egy Yanmar dízel aggregát segítségével.

Ami inkább mezőgazdasági kisgépekbe lett szánva, de ez az építőt cseppet sem zavarta. Az egyhengeres zakatoló gőzkalapácshoz egy röpsúlyos váltó csatlakozik, amivel közel 100 km/órás sebességet értek el, négy utassal, a régi motorral a csomagtérben. Valószínűleg sok haver nyelte félre a sört, mikor meghallották a 99 centes teli tankolásról szóló sztorit, amivel több tucatnyi kilométert csattog vígan a kis Metro. Ráadásul kiegészítésképp indítómotort és generátort kapott, így szinte élhető a kis berregő szöszmösz.


Lehet hogy őrült ötletnek tűnik, de a takarékos közlekedés hívei között akad még hasonló eszement építés. Ebbe a kis Geo Metróba például egy hasonló dízelmotort építettek be, a Kubota szívó gázolajos blokk 27 lóerőt termel, és kulccsal indul, mint a nagyok.