Versenypályák között igazi legenda a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nordschleife, melyre előszeretettel járnak tesztelni az autógyártók vagy igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt körbeérni. Persze utóbbit nem a turistanapokon teszik, hanem csak olyan alkalmakkor, amikor a teljes pálya az övék.

Nem egyszerű kiválasztani a megfelelő időpontot, hiszen az időjárási körülmények és a hőmérséklet is befolyásolja az autó teljesítményét. Az eseményt megelőző szervezőmunka gyümölcse a remélhetőleg remek idő, melyet aztán hetekig hangoztathatnak a marketingesek. A BMW sportos imázsához elengedhetetlen, hogy minden modellt megkergessenek a Nürburgringen. Itt vannak most a leggyorsabbak:

BMW M4 GTS – 7:27.88

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 1
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 2

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 9
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 10
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 11
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 12
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 13
Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 14
Fotó megosztása:

BMW M3 GTS – 7:48.00

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 15

Az M3-as BMW 25. születésnapja alkalmából jelent meg a legkeményebb változat, a 450 lóerős, 4,4 literes szívó V8-assal szerelt M3 GTS. Kifejezetten azzal a céllal dobták piacra a modellt, hogy a vásárlók ezzel közúton legálisan juthatnak el a versenypályáig, ahol igazán elemében van a kagylóülésekkel és bukócsővel kiegészített, kikönnyített sportkupé.

Alpina B3 GT3 – 7:49.00

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 16

2012 tavaszától volt kapható az Alpina B3 GT3-as, mely azokhoz szólt, akiknek a V8-as M3-as BMW nem volt elég hagyományos. Igaz, sok esély nem volt a beszerzésére, hiszen csak 99 darabot készítettek belőle. 3 literes, biturbó sorhatos motorja 408 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka 540 Nm. A lassulást elöl 6, hátul 4 dugattyús fékek szolgálják. A sokküllős kerekeken Michelin Pilot Sport Cup+ gumik feszülnek, melyek kifejezetten 50 és 90 fok között tapadnak ideálisan.

BMW M3 CSL – 7:50.00

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 17

Minden idők legjobb M3-asának is szokás hívni az E46-osból készült CSL-t, mely 110 kilogrammal könnyebb az alapot adó M3-asnál a karbon kiegészítőknek és számos apróságnak köszönhetően. S54B32 jelű sorhatos motorja 360 lóerős. Áthangolt SMG váltója 8 századmásodperc alatt cserél fokozatot, ami már-már Forma-1-szintű teljesítmény.

BMW M4 – 7:52.00

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 18

Az M4-es BMW 431 lóerős teljesítményével is ideális minden feladatra, az összeállítás tagjai közül ez nevezhető a leginkább felhasználóbarátnak, hiszen maradéktalanul alkalmas mindennapi használatra. Sokkal inkább javasolt azonban a Competition csomagos, hangyányit keményebb 450 lovas modell áthangolt futóművével és menetstabilizálójával.

+1 BMW 225i Active Tourer – 9:30.00

Ezek a BMW-k a leggyorsabbak a Nürburgringen 19

Aggodalomra semmi ok, az elsőkerekes családi egyterű messze elmarad a tradíciót követő sportmodellektől. Csupán az érdekesség kedvéért került fel a listára, bár hivatalos időt nem közöltek a bajorok, de a pletykák szerint 9:30 alatt szaladt körbe a 225i jelzésű 231 lóerős modell a Nürburgringen.