A 444 olvasója készítette a felvételt, amin az látható, ahogy az éppen érkező vonat előtt szép lassan felnyílik a sorompó Szeged környékén.

“Láthatjátok, hogy a szemben lévő kamion lassan el is indult, azt hitte, felnyílik a sorompó, mi integettünk neki, hogy álljon meg.”

A portál megkérdezte a MÁV-ot az esettel kapcsolatban, akik egész hamar válaszoltak is:

“Biztonsági okokból a biztosítóberendezési áramkör kialakítása olyan, hogy lezáródik a sorompó, majd 6-10 perc után, ha nem jön vonat, akkor üzemzavar állapotba kerül. A beépített biztonsági funkciónak megfelelően ilyenkor a közút felé nincs fényjelzés (a készülék sötét), ugyanakkor a csapórúd lassan (kb. 90 másodperc alatt) felnyílik, hogy a KRESZ betartása mellett a csapórudak kikerülése nélkül (szlalomozás) át lehessen haladni az átjárón, s ne okozzon tartós fennakadást a keresztező közúton.”

Ilyen esetben a mozdonyvezetőket azonnal értesítik, és ők is fokozott óvatossággal, maximum 15 km/órás sebességgel hajthatnak át az átjárón.

“A vasúttársaság köszöni a gépjárművezetőknek, hogy az előírásokat betartva körültekintően közlekedtek és meggyőződtek a vonat közeledéséről” – tette hozzá a MÁV szakembere.

A KRESZ pedig az alábbiakban határozza meg a videón is látható szituációt:

A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra abban az esetben szabad ráhajtani, ha a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad.

Ha a vasúti átjáróban a jármű elakad, és vezetője azt bármilyen módszerrel vagy eszközzel azonnal eltávolítani nem képes, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a közeledő vasúti jármű vezetője vagy a vasút más alkalmazottja a veszélyhelyzetről a lehető legrövidebb időn belül tudomást szerezzen.