Az Audi viccesnek szánt reklámfilmjéből botrány lett Kínában, a nőket használt autókhoz hasonlító mozgóképért elnézést kellett kérnie a helyi képviseletnek.

A reklámban tulajdonképpen nincs semmi új, a BMW hasonló vezérszálra felfűzött plakátjai máig keringenek a neten, pedig csak egy görög piacra szánt tervről volt szó. A bajorok is a nő-használt autó párhuzamra építve keltettek bizalmat a gyáriak által bevizsgált és ajánlott használt típusok iránt.

Minden ügyre kitörő lelkesedéssel ugró, jogvédő harcosok már akkor is voltak, de a hatás kimerült pár felháborodott blogbejegyzésben, és talán a BMW vissza is vonta a plakátot, de a neten azóta is ezer helyen tűnik fel. 2008-at írtunk akkor, nem volt a fél világ zsebében ott az internet, a közösségi háló, ahol instant felháborodással lehet egy lokális ügyet azonnal globális lufivá fújni.

De ma már ott lapul a felháborodás azonnali lehetősége, ezért 2017-ben a menyasszony egészségi állapotát, a plasztikai beavatkozások nyomát bőszen vizsgáló anyósjelölt világszerte kiverte a biztosítékot.

“Egy fontos döntést körültekintően kell meghozni” – szólt a reklám tanulsága, de a kínai közösségi hálón lógók nem értettek egyet az előadásmóddal. Undorítónak, elfogadhatatlannak nevezték a reklám stílusát, a nyílt szexizmust, és a negatív hangok miatt az Audi elnézést kért, valamint beszüntették a hirdetés tévés sugárzását.