Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel! Amikor a Volkswagen Golf I-es még friss, ropogós típusként csapatott a német autópályán, legfeljebb a turbós F1-esek tudtak ennyi lóerőt.
Ez a Golf I-es lazán alázza a sportmotorokat
Persze nem egy 1,6 literes, 54 lóerős szívódízel csettegőről beszélünk. Az ismert forma alatt igazi bestia lapul, több mint ezer lóerővel!
Ma meg egy jól felkészült műhely képes arra, hogy összedobjon egy olyan, aránylag üzembiztos szörnyet, ami már a fizika határait feszegetve gyorsul, és kétliteres lökettérfogatból termel 1056 lóerőt.
Tudjuk, szemétség motorkerékpárral összehasonlítani, hiszen egyértelmű, ki a tökösebb 300 km/óra környékén, de azért a videó kitűnően szemlélteti, mire képes a Bobáék által épített “népautó”.
Ami azért, valljuk be, a felületes szemlélő számára nem árulja el, hogy Ferrarikat verő erő lapul az orrában. Vicces lehet, amikor a srácok találnak egy-egy pökhendi luxussportautós milliárdost a pályán, és a szokásos farokmérő gyorsulási versengésben megmutatják, ki az igazi király.
Gyorsulást tekintve még szemléletesebb a szintén általuk épített II-es Golf, ami 1150 lóerőt tud, de a digitális számlap helyett még a gyári kilométerórát csavarja a hajtáslánc. Alig hihető, hogy ez a valóság, de nincs okunk kételkedni, ez a gép tényleg így megy!