A holland rendőrség igen furcsa autós üldözésbe keveredett nemrég, nem mindennapi járgánt vettek üldözőbe. Egyelőre nem árulták el, hogy miért menekült a hatóságok elől a Pontiac tulajdonosa, de sajnos az összes autó megsérült, amelyik részt vett a hajszában. 
Balesettel végződött az autós üldözés 1
Balesettel végződött az autós üldözés 2

Balesettel végződött az autós üldözés

Balesettel végződött az autós üldözés

Balesettel végződött az autós üldözés 13
Balesettel végződött az autós üldözés 14
Balesettel végződött az autós üldözés 15
Balesettel végződött az autós üldözés 16
Balesettel végződött az autós üldözés 17
Balesettel végződött az autós üldözés 18
Balesettel végződött az autós üldözés 19
Balesettel végződött az autós üldözés 20
Balesettel végződött az autós üldözés 21
Balesettel végződött az autós üldözés 22
Fotó megosztása:
Balesettel végződött az autós üldözés 23
Balesettel végződött az autós üldözés 24
A Volkswagenekből álló holland rendőrségi kötelék, az első generációs Pontiac Firebird kabrió nyomába eredet, amit 1967 és 1969 között gyártottak. Végül az amerikai klasszikus elakadt, mikor megpróbált átvágni egy lágy, füves területen, a rendőrök pedig azonnal körbevették. Pár órával később a férfi már őrizetben csücsült. 
Balesettel végződött az autós üldözés 25
A 60-as évek volt a Pontiac nagy fénykora, ez a hatalmas siker azonban nem volt egyedi. A hatvanas évek végére a Ford a Mustang modelljével az általa teremtett Pony Car kategóriában egyeduralkodó volt az eladási számokat tekintve. Ezt nem lehetett szó nélkül hagyni, főleg, hogy a Mopar már jelen volt a piacon a Plymouth Barracudával. Ekkor a márka a Chevrolet-el közösen megalkotta a GM Platform-jára épített F-Body autóit, a Pontiac Firebird-öt és a Chevrolet Camaro-t. A Firebird legalább akkora sikert aratott, mint a GTO korábban.
Balesettel végződött az autós üldözés 26
Ráadásul könnyebb autó volt és megkapta a GTO-val azonos motorokat. Ezzel gyakorlatilag a Pontiac saját maga elindította a GTO hanyatlását, aminek következtében, a GTO egy évtizednyi történelmével szemben a Firebird majdnem 35 évet élt meg a Pontiac kínálatában, egészen 2002-ig. 
Balesettel végződött az autós üldözés 27
Ekkor testvérével, a Camaroval együtt megszüntették ennek a modellnek is a gyártását. Másik nagy modellje a Grand Prix volt, amely a full-size kategóriában hódított más testvérmodelljeivel, de ez a típus a kényelmével és mégis sportos kialakításával kicsit más volt, mint társai. Az autó fényszóróit bukólámpás kialakítással tervezték, ezzel is sportos jellegét és egyediségét hangsúlyozva.
A kabró mellett kupé verzió is készült a Firebirdből, motorizáltságuk pedig a 3,8 literes soros, hathengerestől, a 6,6 literes V8-ig alakult.