Múlt hét végén, a szokásos levélmustra érdekes üzenetet hozott. Meghívó a Ferrari Racing Days-re! Ezt botcsinálta firkász nem hagyhatja ki, a Ferrari-hívő még haslövéssel is elkúszik Mogyoródra a kedvenc vasak kedvéért, rám pedig röpke 200 kilométer vonatozás várt. Ami, valljuk be, sokkal kevésbé kínzó érzés, mint a belek közt izzó fémdarab.

Azért akadt szívás gazdagon, főleg a kijutással. Hétvége lévén, az ország keleti csücskében tanyáztam, de jó előre betáraztam barátokat, ismerősöket, rokonokat, akik majd kisegítenek egy mogyoródi fuvarral, legrosszabb esetben a Keletitől.

Mint hátrafelé nyilazó szittya harcos, úgy lőttem ki ezeket a lehetőségeket. Végül maradtam én és MÁV barátom, BKV kisöccsével karöltve. A terv kész, Gödöllőtől nagy HÉV-vel támadok, Szilasligettől pedig gyalogszerrel jutok el a maranellói csodákig. Bő öt kilométer séta, nem egy El Camino, de vasárnap délelőtt megteszi.

Szilasligeten már nem kellett útbaigazítás, elég volt az üvöltő olasz V-motorok kórusát követni. A nyugodt lakóövezet kis utcáin kaptatva szinte zavaróan dübörgő motorhang unszolt feszített tempóra. Átok és áldás itt élni, attól függően, ki mennyire őrül meg az autósporttól. 

A kellemes séta után a vendéglátó Kométa képviselői vártak és szereltek fel a belépéshez szükséges cafrangokkal. Két promófalat után úgy éreztem, ideje körbejárni a boxutcát. Mohó hiénaként akartam rávetni magam a Ferrari FXX-ekre és 599XX-ekre, körbetáncolni a versenyre felkészített F430-asokat.

612 Scaglietti, a nagytúra.
612 Scaglietti, a nagytúra.

Ferrari-házibuli a Hungaroringen

612 Scaglietti, a nagytúra.
Ferrari F355
Ferrari California
Ne rejtsük véka alá...
F430 Scuderia is akadt bőven.
Lámpák Ferrari módra
Ferrari F430 Scuderia II.
Ferrari F430 Scuderia III.
Ferrari F430 Scuderia IV.
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano
Zászlók a szélben.
F430 Scuderia
Az új családi pizza. A Ferrari 458 Italia féktárcsa!
Szigorú tekintet.
Kiemelt embléma
Ferrari 458 Italia Safety Car
Bénán fotózott 308-as
Bénán fotózott 308-as
Múlt és jelen. Érdemes megfigyelni a jelentős puffadást a California javára.
Egy majdnem családi Ferrari. 456GT
Egy majdnem családi Ferrari. 456GT
A mostohagyerek, Ferrari Dino, embléma nélkül.
Ferrari 348
Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa
Ferrari 348
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
Szemek.
Nagytúra II.
Nagytúra III.
Rengeteg kép és élménybeszámoló a Ferrari Racing Days-ről, a maranellóiak legnagyobb házibulijáról, amihez most a Hungaroringet bérelték ki!
Padlizsánlila 599...grrr...
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
A hétvége legérdekesebb vendége, egy Ferrari 250 GT Tour De France.
Az F1 Clienti program dúsgazdag autóbolondoknak nyújt lehetőséget Formula autókkal száguldozni.
Nem hatalmas tárcsa, mégis megnyúlik tőle az arc.
Itt még a kordon mögül fotózva.
Sikerült belopózni, végre közeli képek!
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Élet egy Ferrarikkal teletömött boxban.
Muzikális darab a V12-es.
Muzikális darab a V12-es.
Most indítják a motort, nem véletlenül kell a füldugó.
Egy szép karbonmintás sisak
Ferarri California
A két legújabb Ferrari modell
Ferrari 458 Italia Safety Car
Kivonultak az aranykor gépei.
Ferrari Enzo FXX, a legvadabb vörös az F-1-esek után.
Ferrari Enzo FXX, a legvadabb vörös az F-1-esek után.
Szujó Zoltán és Czollner Gyula közvetítését élvezhettük egész nap:)
Csatos de nem Bambi I.
Csak olaszul
Csak olaszul
Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!
Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!
Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!
Az FXX nem gyönyörű, de annál inkább kívánatos darab.
Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!
Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!
Induláshoz felsorakozva.
Hány eurót lát a képen? Saccoljon! Elárulom, több, jóval több!
Ferrari-házibuli a Hungaroringen 254
Rajtol a Ferrari F430 Challenge mezőnye
Tömött lelátók...
Kiváló panoráma
Kiváló panoráma
Schumacher egyik mindent nyerő gépe
Schumacher egyik mindent nyerő gépe
Schumacher egyik mindent nyerő gépe
F300 1998-ból
Csak mert gyönyörű.
F300 1998-ból
A nagy fejlesztés, a periszkóp kipufogó.
F 310 B, a Villeneuve öklelő darab.
A súlycsökkentés mindenek felett, hátsó lámpatest nélkül.
A súlycsökkentés mindenek felett, hátsó lámpatest nélkül.
Massa távozik.
F1 Clienti
Egy ereklye, amit nem tudtam hazacipelni.
Az életmentő Hans.
Pózolás a fotósoknak.
Amortizáció I.
Amortizáció II.
Egy F430 szíve. Teljesen megegyezik a közútra épített motorokkal.
F430 baleset után
Ferrari F430 Challenge belső
Ferrari F430 Challenge
Pirosban szebb, de itt a funkción van a hangsúly.
Amortizáció
Ferrari 599XX
Ferrari 599XX
Amortizáció sokadjára.
Amortizáció sokadjára.
A kutyát se érdekelte:)
A ragasztószalag a szerelő jó barátja
Ezt valaki megnyerte ám.
A 24 órás versenyek Ferrarija.
A 24 órás versenyek Ferrarija.
A 24 órás versenyek Ferrarija.
Nem jár különleges bánásmód a versenyautóknak, mehet rá a fotel.
Amortizáció sokadjára.
Akinek melege volt
Ferrari-házibuli a Hungaroringen 295
Ferrari-házibuli a Hungaroringen 296
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Veterán versenygépek a pályán.
Felipe újra a ringen!
Vagy ingyen sört osztottak, vagy megérkezett Massa.
Vagy ingyen sört osztottak, vagy megérkezett Massa.
Ezzel körözött Felipe Massa.
A verseny ura, mindenki úgy táncolt ahogy ő fütyült. Szó szerint.
Massa gumit füstölt, de én épp ebédeltem.
A főfotós létráról dolgozott
Felipe Massa és a sajtó munkatársai
Csak japán, svájci és spanyol pilótáknak.
Ezt nem tudtam eldönteni micsoda.
Majdnem elfutottam vele.
Ferrari 599XX
Az F430 Challegne mezőnye.
Amortizáció
Jövőre jönnek, kétség sincs a profizmus felől.
Amortizáció
Amortizáció
Hamarosan...
Ferrari-házibuli a Hungaroringen 323
Kupák.
A panoptikumi hangulat kizárt!
A meghívó Kométa pavilonja.
Ferrari 599XX
Ferrari 599XX
Rajthoz csak tisztán.
Ide nem tudtam beszökni.
Ferrari California
Jövőre jönnek, kétség sincs a profizmus felől.
Jövőre jönnek, kétség sincs a profizmus felől.
Jövőre jönnek, kétség sincs a profizmus felől.
Ferrari-házibuli a Hungaroringen 335
Szerszámok bőrtáskában, egy vérszomjas versenyautóhoz. Ettől az a Ferrari ami.
Ettől a motorfedéltől lehet olvadozni.
Ferrari 599XX belső
Ferrari 599XX  fékrendszer
Ferrari 599XX  fékrendszer
Ferrari 599XX
Ferrari 599XX
F1 Clienti
F1 Clienti
Fotó megosztása:

Egy F430 szíve. Teljesen megegyezik a közútra épített motorokkal.

Egy F430 szíve. Teljesen megegyezik a közútra épített motorokkal.

Szent révületemből egy udvarias, láthatósági mellényes biztonsági ember zökkentett ki. Közölte, hogy tiltott helyen járok, és sajnálatos módon igaza volt. Jegyem nem a minden kaput nyitó royalflöss volt, csak egy mezei pár, ami legjobb esetben is csak a blöffre elég. 

Elzarándokoltam ide, egészen Szilasligetről, és nem dörgölőzhetek hozzá Schumacher 1998-as Ferkájához? Azt már nem!  Ettől a ponttól kezdve kedves macska-egér társasjátékot játszottam a biztonságiakkal. A boxutca elejét a Ferrari F430 Challenge autói foglalták el, ide bárki betehette a lábát, a szerelők nyugodtan programozták a motorvezérlést, állították a futóművet, ránk se hederítettek. Szerencsére ugyanígy volt az 599XX háza táján is, így itt lődörögve vártam türelmesen, míg a birodalmiak rájönnek, nem ezt a narancssárga pulcsis srácot keresik.

Nem mintha az 599XX-ek között nem lettem volna el hetekig, száraz kenyérhajon és tiszta benzinpárlaton. Maga a Ferrari 599 GTB Fiorano is olyan szintű mestermű, hogy az autózás katedrálisában, a főhajóban kapná a freskót.  A pályaverzió a szépséget brutalitással fejeli meg, vaskos szélesítések, karbonszálas orgia, családi pizza méretű kerámia féktárcsákkal. Itt nyoma sincs a kényelem és luxus szellemének, ezek a gépek versenyzésre lettek teremtve. Olyan mértékben, hogy még Enzo Ferrari is elismerően csettintene, ha látná mire képes egy 599XX.

Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!

Az 599XX-ek felülről is gyönyörűek!

Ami még minket, nézőket az égig emelt, az a hang.  Látni a tipikus olasz szerelőket munka közben, tapogatni a még meleg slickgumikat, nagy élmény. Ám amikor életre röffen egy V12-es, és ütemes ugatásba kezd, ott érti meg az ember az ágaskodó lovacska misztériumát. Ilyet és így senki sem tud a belső égésű motorok történetében.  Mennyei a Porsche boxerzenekara, és el lehet olvadni a Lamborghini dühös üvöltésétől, de legyen versenyautó, avagy széria, muzikalitását tekintve a Ferrari verhetetlen. Nem tudom, hány trombitaművészt löktek bele a kohóba, ahol a kipufogórendszer alapanyagát öntötték, de az eredmény magáért beszél.

Amíg így aléltam, megjött a rendezvény kitüntetett vendége, Felipe Massa. Tett pár kört egy Ferrari Californiával, majd 2009-es saját versenyautójával. Közte grandiózus fotózás, kényszerű mosoly és Szujó Zoltán érdekfeszítő kérdései töltötték ki a brazil idejét.  Miután zsibbadtra integette magát, egy Lancia Delta hátsó ülésén távozott.

Muzikális darab a V12-es.

Muzikális darab a V12-es.

A nagy forgatagot kihasználva közelebb lopóztam a kordonnal elkerített  Ferrari Clienti program F-1-es gépekhez. Nigel Mansell 1989-es Ferrari 640-esétől kezdve szinte napjainkig sorakoztak a versenyautók.  A szerelők persze itt sem szóltak, sőt több belógóst is lefotóztak a történelmi gépekkel. A biztonságiak annál inkább, szűk negyed órát fényképeztem veszettül, mire kitessékeltek.

Jó érzés volt kamaszkorom rajongott autóit a bokszutcában látni. Azt az F310 B-t, amivel 1997-ben Schumacher felöklelte Villeneuve-öt, a Belgiumban Coulthard hátsójába fúródó 1998-as F300-at, a kétezres évek aranykorának verhetetlen gépeit. Nem vitrinben, egy kriptahangulatú múzeumban, hanem olajjal és benzinnel feltöltve, igazi versenypályán. Aki megteheti, hogy vesz magának egy használt F-1-es autót, ajánlom is, hogy használja. Másképp istenkáromlás.

Szerencsére az élet nemcsak a paddock-ban folyt, a pályán is akadt esemény bőven. Hiszen nem dísznek hozták a raklapnyi F430 Challenge versenyautót. A fő szám a Ferrari Challenge európai és olasz bajnoki futama volt, ahol magyar résztvevőnek is drukkolhattunk. A Warm Up Racing színeiben versenyző Válint Tibor nevét kell kiemelni, aki a nemzeti színekre festett versenygépben remekül teljesített a Hungaroringen. A két futamból álló viadalon a 3. és a 2. helyet szerezte meg, így négy pontra növelve előnyét vezet a bajnokságban.

Hiába tehetős autóbolondok hobbija ez inkább, mégis nagy teljesítmény Válint Tibor eredménye. Itt nincs finomkodás, és lágy bánásmód, törik-zúzzák egymást a pilóták. A futamok között lógó lökhárítók, ragasztószalagos gyorssegély és letört tükrök jelezték, vérre megy a küzdelem, szó sincs vasárnapi teadélutánról.

Amortizáció sokadjára.

Amortizáció sokadjára.

Ennek ellenére ürességtől kongtak a lelátók, a nagyközönség nem volt kíváncsi a Ferrari házibulijára. Ebben némi szerepe van a borsos jegyáraknak is, főleg, ha a World Series by Renault ingyenesen megtekinthető küzdelmeihez hasonlítjuk őket. De inkább kezeljük pozitívan a helyzetet! Még az is szerencse, hogy a turné részesei lettünk, és Budapesttől karnyújtásnyira vágtatott a maranellói ménes. Nem sok alkalom nyílik a rongyosra lapozott magazin helyett élőben csodálni egy 599XX-et, vagy dobhártyát repeszteni az FXX velőtrázó morajlásával. Panoptikumi hangulat helyett élő versenyen, látva az olasz szerelők munkáját, akik hozzák az összes sztereotípiát. Lazák, heccelik egymást, mindenki ismer mindenkit, a csajoknak meg megy a “csáó bella” ezerrel.

Késő délutánra ráült a pályára a szokásos vasárnapi punnyadás, több száz fénykép után egy sör mellett emésztettem meg a látottakat. Mint Ferrari-rajongó, kihagyhatatlannak tartom, de a jegyárak nem kompatibilisek az átlag magyar pénztárcájával, a malátakoktél mellett ez hagyott némi keserű szájízt a nap végére. Bár aki a bokszutca légkörére volt kíváncsi, a pénteki napra már 4000 forint körül kaphatott paddockbelépőt. Tehát Ferrari-rajongók, jövőre gyúrjatok a Racing Days pénteki napjára, nem fogtok csalódni!