Röviden – Porsche Taycan GTS Sport Turismo | |
---|---|
Mi ez? | A Porsche 2019-ben érkezett, elektromos hajtású modelljének új, sportosabb hangolású kivitele, 598 lóerős motorteljesítménnyel, praktikus kombiszerű karosszériával 2022-től. |
Mit tud? | Remekül gyorsul, kanyarban jobban fordul. A többi Taycanhoz képest sportosabb hangolású az adaptív futómű, de elérhető az opciós hátsókerék-kormányzás. Vihet versenypályára is, ott sem vallsz majd szégyent. A Taycanok között a legnagyobb, azaz több mint 500 kilométeres hatótávot kínál. |
Mibe kerül? | Több mint 54 millió forint ha vennél egy új GTS Sport Turismót |
Kinek jó? | Azoknak, akik vérbeli Porschét keresnek elektromos hajtással. Így a kifinomult kidolgozás és formaterv mellé kanyarbeli vezetési élményben is a legjobbat szeretnék. |
Ha azt hallod Porsche, egy izgalmas sportautóra, leginkább a 911-esre gondolsz. Pedig jól tudjuk, hogy a Porsche rég nem az örök formájú farmotorosról szól, hiszen a 911 eladásai meg sem közelítik a Cayenne, Macan, Panamera darabszámait. Abban azonban nem tévedsz, hogy ezek a modellek mind olyan vezetési élményt kínálnak, amelyet a küllemük alapján nem gondolnánk. Mindegyik igazi Porsche.
A márka első sorozatgyártású elektromos autója sem sportautóként született, hanem négyüléses szedánként. A 2019-ben bemutatkozott Taycant próbáltuk hagyományos négyajtósként, de emelt hasmagasságú, szabadidő-autós jegyeket mutató ferdehátúként is. Kedveltük mindkettőt.
Idénre úgy döntött a Porsche, hogy összemossa a fentieket, az említett SUV-jegyek nélkül is elérhetővé teszi a praktikusabb karosszériaformát a Taycan kínálatában. Így született meg a Sport Turismo, fényezetlen sárvédőtoldatok és emelt futómű nélkül. Ha ez nem lett volna elég, hogy újra egy, az „indítókulcsát a kormánytól balról hordó” autóba pattanjunk, akkor az biztosan, hogy 2022-re elkészült a Taycan GTS is.
A GTS a Gran Turismo Sport rövidítése. Az első GTS, az 1963-as Porsche 904 Carrera GTS esetében a három betű még több komfortot jelentett a pilótának, előnyt adva olyan hosszútávú versenyeken, mint a Mille Miglia, Targa Florio. Lehetővé téve azt is, hogy a versenyző közúton hajthasson egy versenyautóval. Mára a GTS az általánosnál sportosabb vezetési élményt kínáló modellek hívójele. A Taycan GTS a középutat jelöli az alapmodell és bitang Turbo között, a hétköznapi használhatóság mellé fokozott sportosságot kínálva. De tényleg jó vezetni egy villany-Porschét?


Suttogva tombol, bútort is cipel – itt az új Porsche
Suttogva tombol, bútort is cipel – itt az új Porsche

























































