| Röviden – Ford Focus, 1.0 EcoBoost ST Line | |
|---|---|
| Mi ez? | A Ford kompakt autójának 2018-ban bemutatott negyedik generációja. A tesztautó egy sportos, ST Line kivitelű, agyonextrázott példány, egyliteres, háromhengeres turbós benzinmotorral |
| Mit tud? | A Focus nagy erénye hagyományosan a kiemelkedő vezetési élmény, ezt az új modell is tudja |
| Mibe kerül? | 5 550 000 forint a legolcsóbb, 125 lovas benzines Focus listaára. Az ST Line ugyanezzel a motorral listaáron 6 810 000, de 910 ezer forint kedvezményt ebből automatikusan ad a Ford. A tesztautó a sok extrával listaáron kb. 8 millió forint |
| Kinek jó? | A Focus továbbra is azokat a vevőket célozza a maga kategóriájában, akik szeretnek vezetni |
Eddig sosem voltam Ford Focus-rajongó. Jó, tényleg kezesebb, mozgékonyabb autók voltak a kompakt mezőnyben, mint a többiek és anyagilag is jó vételnek számítottak mindig is, de az első három generáció idején mindig volt bőven versenytársa, amit sokkal jobb autónak tartottam. A Volkswagen Golfot, mert olyan tökéletes, a Kia Ceedet, mert hét év rá a garancia, a Honda Civicet, mert űrhajóbb, és így tovább. Már csak azért is nehéz volt lelkesedni a Focusért, mert mindig olyan sok volt belőle. Ford Focus cégautók, rendőrautók, bérautók tömege jár-kel körülöttünk két évtizede, nyilván, mert tartós autók ezek jó áron – viszont paradox módon pont a profi felhasználók körében elért népszerűség miatt elég nehéz dolog rendes autóbuziként úgy igazán vágyakozni egy Focus után.




De ez az új Focus, legalábbis ez az ST Line kivitelű tesztautó valahogy most nagyon más, mint a korábbi Focusok voltak. Hihetetlenül egyben van, elképesztően jól mozog és nemcsak a szerpentinen jó vezetni, hanem a legunalmasabb hétköznapi rutinautózás során is. Semmilyen vonatkozásban nem emelkedik ki a kategóriából, sőt: szerintem még csak nem is szép, de annyira harmonikus és eltalált szerkezet, hogy e pillanatban ezt a kocsit tartom a legjobb autónak a teljes kompakt kategóriából.









