| Röviden – Jaguar I-Pace | |
|---|---|
| Mi ez? | Az angol prémiummárka középkategóriás szabadidő-autója, amit az első pillanattól elektromos hajtáslánccal terveztek. |
| Mit tud? | 400 kilométer felett elmenni egy töltéssel (a gyári adat 480 km), és közben olyan vezetési élményt nyújtani, amire egyáltalán nem számítanánk egy villanymotorral hajtott SUV-tól |
| Mibe kerül? | Nagyjából 25 millió forinttól indul majd az ára, amikor 2019 márciusa felé Magyarországon is elérhető lesz. Egyetlen hajtáslánccal és valószínűleg négy felszereltségi szinttel érkezik majd. |
| Kinek jó? | Tágas utas- és csomagterével, kényelmes rugózásával, kiemelkedő sportosságával és kellően magas hatótávolságával gyakorlatilag mindenkinek, aki nem autózik naponta több száz kilométert. És persze annak, aki megengedhet magának egy 25 millió forint feletti autót. |
A villanyautókat lehet szeretni, lehet utálni, mellettük és ellenük érvelni, de az akkor is tény marad, hogy rövid távon egyre inkább ebben látják a gyártók a közlekedés jövőjét. Egyre-másra hallani új tervekről és modellekről – ezek közül a legfrissebb és legfontosabb darab most Jaguar I-Pace névre hallgat („ájpésznek” kell ejteni, az „ípész” angol nyelvterületen a kisebbik SUV-ot (E-Pace) jelöli). Akárhogy is ejtjük, érdemes lesz jól az emlékezetünkbe vésni a nevet. A Jaguar ezzel a modellel nem kevesebbet vállalt, mint hogy a hagyományos prémiumgyártók közül elsőként kel komoly versenyre a Tesla szabadidő-autójával, ami az utóbbi időben mindenkit állva hagyott, ha elektromos autózásról volt szó. Mivel a mostani bemutató még hónapokkal az I-Pace hivatalos bemutatója előtt zajlik, plusz a Model X is ritkaság felénk, összehasonlítással nem tudunk szolgálni. Azt viszont már most leszögezhetjük, hogy a hosszú évtizedes autógyártási tapasztalat olyan dolog, amivel nehéz versenyre kelni, hiába a fiatalos lendület. Szóval, reszkess, Tesla!










