| Röviden – Renault Koleos 2017 | |
|---|---|
| Mi ez? | Dél-Koreában gyártott, megtermett terepjáró első- vagy összkerékhajtással. A Nissan X-Trail hajtásláncát kapja, tulajdonképpen a Samsung QM6 testvérmodellje. |
| Mit tud? | Mutatós kívül, nem rezel be terepen, tágas és kényelmes belül. |
| Mibe kerül? | Listaára 8,7-11,7 millió Ft, a kedvezményes alapár 7 999 000 Ft. Előrendelés júniustól, tényleges piaci bevezetés szeptemberben. |
| Kinek jó? | Elsősorban a Passat és a Mondeo kategóriájából tekintélyes, magas üléshelyzetű autóra váltóknak. Kisebb eséllyel a prémiummárkák feláraitól vagy a Kodiaq 7-8 havi szállítási idejétől visszahőkölő vásárlóknak. |
Amikor szóba került a hazai menetpróba és a Koleos név, hirtelen nem ugrott be semmi. A Renault új arculata olyan erőteljesen nyomja el a múltat, hogy elsőre a Captur-Kadjar-féle irányvonal elfeledett tagjára gondoltam, nyilván valami enyhe ráncfelvarrás lehet.
Aztán beugrott! Teszteltem az előző generációs, 2007-től 2015-ig gyártott Koleost, de a régi fotóimat látva, soraimat visszaolvasva nem véletlenül törlődött az emléktárból. A dél-koreai Samsung, valamint Nissan X-trail alapokra épülő típust hidegen fogadta az európai piac, akárcsak a hasonló együttműködésből született Renault Latitude-öt.
“A forma gömbölyűre faragott bumfordi fatönk, minden él egy picit lecsapva, semmi agresszivitás, semmi feltűnés, nem keresi a rivaldafényt, háttérben álló, igazi szolgalélek.” – írtam az elődről, aminek tulajdonképpen csak a neve maradt meg, a stílus, a felépítés, a technikai tartalom száz százalékig új, és tökéletesen követi a Talisman-Mégane diktálta irányvonalat.




Sőt a méretosztály is változott, a Renault egy kategóriával feljebb próbál szerencsét, a Hyundai Santa Fé, a Mitsubishi Outlander, a Škoda Kodiaq és a házon belüli konkurencia, a Nissan X-Trail ellenében.







