| Röviden – Kia Picanto | |
|---|---|
| Mi ez? | A dél-koreai gyártó kisautójának harmadik generációja |
| Mi tud? | Szerény teljesítményű benzines motorjaival városban élni |
| Mibe kerül? | 2,76 millióról indul, de 5-öt is ott lehet hagyni érte a szalonban |
| Kinek jó? | Alapvetően pároknak, de akár kis családok napi használatára is megfelel |
Mintha az 50-es éveiben járó meleg pornósztár, Aiden Shaw szintén sármos, ámde heteró ikertesóját ölelné át hátulról egy csinos, kora 40-es szőke nő. MILF – mondanák utóbbira egymás között a Budapest belvárosában bérházat tatarozó melósok, de tévednének. Gondtalanul mosolyog a párocska, hibátlanul kerek az élet körülöttük. Méteres fotójuk mellett hatalmas vörös karikában egy szám, és egy állítás: „82 % no kids at home”.
Barcelona mellett egy gigantikus szálloda – 360 lépés volt a recepciótól a szobáig! – konferenciatermében nézem a Kia illetékes elvtársainak hosszas prezentációját az első blikkre lenyűgözően pofás új Picantóról. Az ügynökséges fotók szép emberei mellé vetített grafikonok fontos adatokat közölnek a dél-korei gyártó felméréséről: milyen emberek az A-szegmens vásárlói? Mi fontos nekik az autójukkal kapcsolatban?
Sorolok néhányat a kutatás eredményeiből:
– nincs gyerekük (vagy kirepült), ezt már tudjuk,
– vásárláskor a jármű számláját 62 százalékban nők fizetik ki,
– cool, fun, enviroment friendly – ezen értékek fontosak számukra,
– robust, family, powerful – ezek kevésbé,
– a leglényegesebb szempontok dobogója: 32 %-ban a méret, 27 %-ban a külső megjelenés, 22 %-ban az alacsony fenntartási költségek,
és így tovább.
Nos, a Kia termékmenedzserének, főmarketingesének és egyik európai góréjának soknemzetiségű kórusa szerint ők mindezt figyelembe véve alkották meg a Picanto harmadik generációját, amelyet mostantól ajánlanak a falra vetített arcoktól a valóságban kicsit csúnyább vásárlók szíves figyelmébe. Sorolom az első benyomásokat











