Röviden – Opel Insignia, 2018-as modell | |
---|---|
Mi ez? | Az Opel középkategóriás modelljének második generációja, Passatok, Mondeók vetélytársa |
Mi tud? | Könnyebb és tágasabb elődjénél, fedélzeti elektronikája mindent tud, ami ma tudható |
Mennyibe kerül? | 6,46 millió forintról indul az árlista a 140 lovas 1,5-ös turbóval, a kétliteres, 4×4-es dízel automata csúcsváltozat 11,61 millió |
Kinek szól? | Jó ár/érték arányával, divatos formájával, tágas utasterével cégautóként és privát autóként egyaránt legalább olyan sikerre számíthat, mint az elődje |
Az új középkategóriás Opel nemzetközi bemutatóját végigkísérte a folyamatos heccelődés a márka tulajdonos-váltásáról (aki esetleg átaludta az elmúlt heteket: nemrég a PSA, a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő konszern megvásárolta az Opelt a General Motorstól). Az Insignián viszont ebből a változásból még semmi sem látszik. Az Opel saját motorjai hajtják az autót, saját fejlesztésű mechanikus és elektronikus rendszerek dolgoznak benne, a dizájn is szervesen illeszkedik az Opel-arculatba és az új modell legfőbb erényeit egyértelműen az előző generáció legnagyobb hibáinak kijavításával sikerült megteremteni.
A túlnyomórészt 14 éves átlagéletkorú használtautókból, céges fehér Skodákból és az így-úgy meggazdagott elit X6-osaiból, Q7-eseiből álló magyar valóságban persze másképp ítéljük meg az új középkategóriás Opelt, mint a márka német marketingesei. Ők arra gyúrtak rá, hogy a Nyugat-Európában a középosztályban nagyon népszerű prémiumautók, A4-es vagy akár A6-os Audik, 3-as és 5-ös BMW-k, C és E Mercik “okos alternatívája” legyen az új Insignia.
Egy hűtött-fűtött elektromos bőrüléses, követőradaros, nyolcgangos automata váltós, akár 4×4-es kétliteres dízel vagy benzines Insignia csúcsmodell hasonló hangulatot, csendes suhanást és csodás komfortot kínál, mint egy prémium közép vagy felső-közép szedán, kombi – csak persze jóval józanabb áron. A fedélzeti elektronika, a vezetés-támogatás és a kapcsolódó szolgáltatások (OnStar funkció: titkárnő gombnyomásra) sok tekintetben még felül is múlja a klasszikus német presztízstriót, az üzemeltetési költségek viszont így is alacsonyabbak.

Ergonomikus, tágas és jó minőségű az Insignia enteriőrje
Szóval ha nálunk nem is a 260 lovas OPC-Line lesz a slágermodell, a legfontosabb európai piacokon bizony valószínűleg igen. Ezért aztán az új Insigniából a legdrágább nem csak hogy a legjobb, de az az igazán jó. Az egyszerűbb, gyengébb, olcsóbb tesztautókban viszont húztuk kicsit a szánkat a Frankfurt környékére szervezett bemutatón.
Kommentek