Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 1
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 2

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 6
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 7
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 8
Fotó megosztása:

Noha általában önálló típusként gondolunk rá, a Dacia Jogger tulajdonképpen ugyanúgy az új generációs Sandero modellváltozata, mint a Logan: mindhárom ugyanarra a CMF-B padlólemezre épül. Amikor tehát az Euro NCAP minősítette a Jogger utas- és gyalogosvédelmi képességeit, a mechanikus elemeket nem vizsgálta újra, csupán a felszereltségi adatokat ellenőrizték.

Sem a felnőttutas-védelem, sem a gyalogos- és kerékpáros-védelem terén nem találtak eltéréseket, hiszen az orr gyűrődőzónái, az első üléssori biztonsági rendszerek (légzsákok és biztonsági övek) azonosak.

Kevesebb pontot szerzett azonban a Jogger a Sanderónál a gyermekutas-védelem, illetve a vezetőtámogató / aktív biztonsági rendszerek terén.

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 10
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 11

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 7
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 8
Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 6
Fotó megosztása:

Az előbbinél a harmadik sori ülésen bizonyult problémásnak egy olyan gyermekülés beszerelhetősége, amelyet elvileg jóváhagytak a Joggerrel való párosításra; ezen másfél pontot veszített az autó.

Ennél kritikusabb hiányosság, hogy az opciós harmadik üléssorra nem szerelt a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzőrendszert a Dacia. Mivel ez önmagában csillagvesztő tétel, az Euro NCAP szakemberei kettőről egy csillagra rontották a modell minősítését.

Ülései miatt bukott a nagycsaládos Dacia 18

Közepes szintű az utasvédelem, kifejezetten kritikus azonban az ostorcsapás nyaksérülés elleni védelem hiánya a hátsó üléseken