A tavalyi évben nem kevesebb mint tizenkettő városi, illetve alsó-középkategóriás szabadidőjárművet (B-SUV, C-SUV) tesztelt az Euro NCAP, a járműbiztonság független szakértője. Ezek között voltak sportos és kényelmes, prémium- és megfizethető modellek egyaránt. Mind közül magasan kiemelkedett azonban összesített teljesítményével a Nissan Qashqai, amely így elnyerte a 2021 legbiztonságosabb kis méretű szabadidőjárműve címet (az Euro NCAP azóta két további típust is bevizsgált ebben a méretosztályban, ám egyik sem körözte le a Nissan újdonságát).

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 1
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 2

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 16
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 17
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 18
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 19
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 20
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 21
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 22
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 23
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 24
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 25
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 26
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 27
Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 28
Fotó megosztása:

Felnőtt utasvédelem (34,8 pont / 91%)

A frontális félátfedéses ütköztetés során a Qashqai utascellája stabil maradt. A tesztbábuk mérései alapján mindkét elöl ülő térde és combcsontja jó védelmet élvez, testalkatuktól és üléshelyzetüktől függetlenül. Az utas kritikus testrészeinek védelme jó.

Frontális ütközés során a Qashqai mérsékelten barátságos jármű, azaz enyhíti a vele ütköző járműre ható erőket.

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 29

A teljes átfedéses frontális ütközés során a hátsó felnőtt utas mellkasának védelme elfogadható, minden egyéb testrész védelme jó vagy megfelelő.  

Mindkét oldalirányú ütköztetés (akadálynak, illetve oszlopnak ütközés) során maximális pontszámot ért el a Qashqai. Az elöl utazók testének oldalirányú kimozdulása megfelelt az elvárásoknak, a fejek sérülését központi légzsák akadályozza meg hatékonyan.

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 30

A fejtámaszok elöl és hátul egyaránt hatékonyan óvnak az ostorcsapás-nyaksérüléstől.

A Nissan fejlett eCall rendszere ütközés esetén riasztja a segélyszolgálatot, nincs azonban másodlagos ütközést megakadályozó autonóm fékrendszer.

Gyermek utasvédelem (44,8 pont / 91%)

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 31

A gyermekek védelme frontális és oldalirányú ütközés során egyaránt jó vagy megfelelő. Ez mindkét tesztelt korosztályra (6, illetve 10 éves) vonatkozik. Az első utaslégzsák kikapcsolható, az autó erről hatékonyan tájékoztatja vezetőjét; a gyermekülések beszerelése nem okoz problémát.

Gyalogos- és kerékpáros-védelem (38,2 pont / 70%)

Ez ma a legbiztonságosabb kompakt szabadidőjármű 32

A motorházfedél jó vagy megfelelő védelmet biztosít a gyalogos fejének; a lökhárító jól védi a lábszárat. Az autonóm vészfékrendszer (AEB) hatékonyan ismeri fel a gyalogosokat és kerékpárosokat; a funkció a legtöbb helyzetben elkerülte vagy enyhítette az ütközést. Az AEB rendszer tolatáskor is működik. A segédrendszerek az opciós tolatókamerával együtt maximális pontszámot érdemelnének.

Biztonsági segédrendszerek (15,2 pont / 95%)

a videó a hirdetés után indul

Az AEB rendszer más gépjárművekkel szemben is kiemelkedően jól teljesített. Minden ülésen alapfelszerelés az ülésfoglaltság-érzékelő, valamint a biztonsági öv bekötésére emlékeztető jelzés. Szintén alapfelszerelés a vezető éberségét felügyelő rendszer. A sáv elhagyását megakadályozó funkció maximális pontszámot kapott. Van kameraalapú táblafelismerő rendszer.