A Nissan Pathfinder 32 pontot szerzett a független biztonsági szervezet, az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén. Ezzel az autó éppen hogy elmaradt az ötcsillagos eredménytől. A frontális tesztet 75 százalékos eredménnyel zárta a terepjáró, ami 12 pontot eredményezett. Hibaként a műszerfal kialakítása róható fel, ami az elöl ülők térdére és combjára jelent veszélyt.

18 egységet kapott az oldalsó ütközéses vizsgálatnál, ami viszont maximális eredményt jelent. Ezt azonban elsőre nem tudta hozni a kocsi, sőt egyáltalán nem nyílt ki az oldallégzsák. Az Euro NCAP engedélyezte a gyártó számára probléma kijavítását, ami után már csont nélkül teljesített a kocsi. A módosítások a széria járművekbe is bekerülnek. A gyermekvédelem területén 32 (65 %), a gyalogosvédelem esetén 18 pontot (50%) gyűjtött a szabadidőautó.

Négy csillaggal, illetve 26 ponttal zárta a töréstesztet a Fiat mini egyterűje, az Idea is. A félátfedéses frontális teszten nem szerepelt túl jól a kocsi, mindössze kilenc pontot (56%) kapott. A vezető mellkasára a kormány, míg mindkét elöl ülő lábaira a műszerfal jelent potenciális veszélyforrást.

Sokkal jobb eredményt ért el az Idea az oldalsó ütközés esetén, amit 15 ponttal (83 %) jutalmazott az Euro NCAP. A jó eredmény elsőre nem látszik a pontokból, de az autó fejlégzsákok nélküli változat volt. (A legtöbb gyár minden létező védelmi felszereléssel felszerelve küldi tesztelésre autóit.) A gyermekvédelemi teszten 23 (47%), a gyalogosvédelmi vizsgálaton mindössze nyolc pontot (22 %) szerzett az Idea.