Heti Top 10 összeállításunkban a használtautó-vásárláshoz adunk tanácsokat. Mielőtt elmerülnénk a pedálgumik abszolút semmitmondó kopásnyomaiban, legalább az alábbi trükkökről tudjunk. És adjuk meg az illő tiszteletet minden használtautó-kereskedőnek, aki tisztességesen viszi a cégét és korrekt autókkal örömet szerez azoknak, akik tőlük vásárolnak.

Csak, ha már ráharaptak. Nepperek képesek megszondázni a piacot és külföldi használtautó-oldalakról lelopott képekkel feladni hirdetéseket. Amennyiben van a kocsira elég telefon, megpróbálják behozni. Ha nem lehet megtekinteni a hirdetett használt autót, gondoljunk erre is.

Megesik, hogy a neten villannak a vonzó autók, de mindig pont azt adják el fél órával korábban, amire kimegyünk. Persze az ügyeskedő nepper tud valami mást mutatni

Megesik, hogy a neten villannak a vonzó autók, de mindig pont azt adják el fél órával korábban, amire kimegyünk. Persze az ügyeskedő nepper tud valami mást mutatni

Pont elvitték, de mondok másikat. Német fotókkal megy ez a trükk is. Vonzó autó, jó áron, megyünk megnézni. Betoppanunk és sajnos a csaliautót épp elvitték az előbb, de a kereskedő pont tud egy hasonlót. Persze több benne a kilométer, más a színe, nem is olyan jól felszerelt, de szebbnek látjuk, hogy ne menjünk hiába.

Nincs rétegvastagság-mérőnk. A javítások utáni újrafényezést egy laikus nehezen szúrja ki. Ám a használhatóbb rétegvastagság-mérők ára 40 000 Ft körül indul, sokan nem áldoznak erre ennyit. Nem is muszáj, bátran kérjük kölcsön a használtautó-kereskedőét! Ne higgyük el, hogy nincs, csak a legolcsóbb, félmillió forint körüli használt autók esetében kár a rétegvastagsággal foglalkozni. A gyári érték 150 mikronnál kisebb, jellemzően 100-120 mikron körüli érték. Az elemeket három helyen érdemes megmérni és ahol nem gyári a fényezés, azon az elemen kell még több ponton a fémhez érinteni a műszert. Az értékeket mindig a szemközti oldal eredményeivel érdemes összevetni, például ajtóét az ajtóéval. Ne legyünk balekok, hogy elfelejtjük megmérni a tetőoszlopokat! Ha ott gittet jelez a műszer, na, az az igazi baj, nem egy javított sárvédő vagy motorháztető.

Érvényes forgalmi engedély és rendszám nélküli autót nem vennénk, legfeljebb bontásra

Érvényes forgalmi engedély és rendszám nélküli autót nem vennénk, legfeljebb bontásra

Te lehetsz az első tulaj. Külföldről behozott autóknál dívik az a gyakorlat, hogy a nepper csak akkor rendszámoztatja az autót, ha megvan a vevő. Mi érvényes forgalmi engedély és rendszám nélküli autót sosem vennénk, mert nem mehetünk vele próbaútra közúton. A kertek alatti próbaút sosem elég, elrejtheti a hibákat és törvényellenes is, mert többnyire az sem magánút. Kötelező felelősségbiztosítás nélkül a vezetőt terheli az okozott kár, bármit is vét. Idegen helyen nem nehéz elnézni valamit.

Spórolok neked egy eredetvizsgát. A külföldről behozott használt autót az első hazai forgalomba helyezéskor eredetvizsga nélkül átírják az okmányirodák, az utána következő adásvételekkor viszont kell a papír az átíráshoz. A költség 17-20 ezer Ft, a kocsi hengerűrtartalmától függően.

Az eredetvizsga megspórolásával csapdába eshet a vevő: ha baj van a kocsival, keresheti Jürgen Trockent Darmstadtban, hiszen ő az eladó, nem a szavatossági kötelezettségtől megszabaduló kereskedő

Az eredetvizsga megspórolásával csapdába eshet a vevő: ha baj van a kocsival, keresheti Jürgen Trockent Darmstadtban, hiszen ő az eladó, nem a szavatossági kötelezettségtől megszabaduló kereskedő

Ezt használhatja ki a nepper, amikor a hiszékeny vevőnek azt ajánlja fel, hogy legyen ő az első itthoni tulaj és így nem kell eredetvizsgát fizetnie. Cserébe a kinti tulajdonos nevében íratja alá az adásvételit a vevővel. A vásárló megspórol maximum 20 000 forintot, de csapdába esik: ha baj van a kocsival, keresheti Jürgen Trockent Darmstadtban, hiszen ő az eladó, nem a szavatossági kötelezettségtől megszabaduló Tutiverda Kft. Rosszabb esetben kiderülhet, hogy a kocsi lopott és a rendőrhatóság lefoglalja.

Árletörés, kamuhirdetéssel. Elég munkaigényes, de bevált trükk a beszámítandó vagy vételre kinézett használt autó értékének lenyomására álhirdetéseket feltölteni. Ha például a megcélzott H Astrát 1,5 millióra tartja a gazda, 1,3 milliós autókat kell feltölteni frissebb évjáratból, kevesebb kilométerrel és gazdagabb felszereltséggel. Odafordítja a kijelzőt, hogy a tulaj is lássa: irreális az elképzelése. Érdemes meggyőződni róla pár telefonnal, hogy valódiak-e az ajánlatok.

Neppertrükkök: így vegyél használt autót 5 Árfelverés, kamuhirdetéssel. Ugyanez a megoldás működik fordítva is. Ha a nepper nem akar engedni az árból, feltesz 1,7 millióért hasonló Astrákat és máris jobban csillog a portéka. Az álhirdetés egyáltalán nem ritka.

Ócsároló haverok. Ingatlanvásárlásnál fordul elő, hogy a komoly vevő odaküld pár érdeklődőt, akik ócsárolják a lakást, hogy kedvezőbb alkupozíciót teremtsenek neki. Használt autóknál személyes kiszállásra nem érdemes időt pazarolni, de telefonon is hatásosan demoralizálható az eladó. Lehet a használt autót fikázni, irreálisan keveset bemondani rá, akár le lehet mondani a megtekintést az utolsó pillanatban párszor. Elég 5-6 havertól pár perc telefonálás, hogy előkészítsék a terepet a valódi érdeklődőnek.

Forognak a használtautó-piacon roncsdarabokból összehegesztett vagy gazdasági totálkárból feltámasztott autók is

Forognak a használtautó-piacon roncsdarabokból összehegesztett vagy gazdasági totálkárból feltámasztott autók is

Totálkáros, kipofozva. Forognak a használtautó-piacon roncsdarabokból összehegesztett vagy gazdasági totálkárból feltámasztott autók is. Életveszélyességüket bárki belátja, de nem kell súlyos ütközés, hogy szomorkodjon a tulaj. A gazdasági totálkárból újjáépített autóra egy következő vétlen kárnál nem vagy alig fizet majd a károkozó kötelező biztosítása. Jó hír, hogy a korábbi kárkifizetések akár interneten is ellenőrizhetőek. A voltetorve.hu oldalon autónként 5000 forintért árulják ezeket az értékes adatokat.

Áfacsalás, lefoglalás. Fél év és 6000 kilométer után egy autó használtnak számít. Aki nem igényli vissza a kinti áfáját, annak itthon nem kell általános forgalmi adót fizetnie utána. (Mivel ezt az adótételt az Orbán-kormány 27 százalékra emelte, rekordáfánk helyett a kocsikon marad a 19 százalékos német Mehrwertsteuer.) De a külföldről behozott autókon úgy lehet sokat keresni, ha visszaigénylik a kinti és nem fizetik be az itthoni áfát. Remeknek tűnő ajánlatokra bukkanva “Nagy a valószínűsége, hogy az ÁFA-befizetéssel trükközik egy kereskedő” – állítja Frank György. “Az ÁFA-csalás leggyakoribb esete az, amikor az erre szakosodott cég egy-két köztes tulajdonos beiktatásával, az EU-ban nettó számlával megvett autóból, bruttó számlásat gyárt, így 27 százalékos árelőnyre tehet szert” – mondja a Das WeltAuto használtautó-kereskedelmi lánc márkaigazgatója. Ha az áfacsaló megdől, a kocsit az eljárás keretében lefoglalhatja a rendőrség a mit sem sejtő vevőtől. Olyan kereskedésből érdemes autót venni, amely több éve működik azonos helyen, azonos tulajdonosi körrel.

Használt autókon is sokat lehet bukni, de lopott kocsiba a legrosszabb belefutni. Ha érdekelnek az autólopások, olvasd el exkluzív börtöninterjúnkat két elítélt autótolvajjal.