Deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, tolatóradar, hangszigetelt üvegek:
Hosszabb lett
Óriási csomagtér
Energiatakarékos
Ez a kombi
Ez sem kicsi
44 fotó
Hosszabb lett

Hosszabb lett

Hosszabb lett


az új Citroën C5 olyan lett, mint amilyennek az ember elképzel egy igazi Citroënt. Persze olyan ember, akinek orra előtt a DS, vagy éppen a CX képe dereng fel, ha az anno fogaskerékgyártással induló cég márkajelvénye ötlik a szemébe, nem pedig valami újkori tömegautóé. A C5-ös kombiváltozata szép, nagy, kényelmes és akadnak benne kedves apróságok is. Nem utolsó sorban a márkához szorosan kapcsolódó hidropneumatikus felfüggesztés is benne van, igaz, az olcsóbb C5-ösök egyszerű, csavarrugós futóművel is megvásárolhatók.

Nyaktörés

Radarok könnyítik a parkolást

Radarok könnyítik a parkolást

Radarok könnyítik a parkolást


Első alkalommal, amikor beleültem, majdnem kitörtem a nyakam. Valaki előttem az ülés felső harmadát – itt az is elektromosan állítható – annyira hátratolta, hogy egy esetleges ütközés után legfeljebb attól védett volna meg a fejtámla, hogy a gerincemről leszakadt koponyám a hátul ülők lábterébe hulljon alá. Hasonlóan kényelmetlen a másik végállás is, amikor leginkább a kérdőjelhátú púpos gibbonok érezhetik úgy, hogy ez az ő beállításuk. Középtájban azonban az emberszabásúak is megtalálhatják a tökéletes pozíciót, mi ezt ajánljuk.

Hátmasszázs

M

Tágas első osztály

Tágas első osztály

Tágas első osztály


iután az ülésbeállítás összes gombját végignyomogattuk és ráleltünk a hátmasszírozó programra is, a kormány mögül előrenézve hatalmas acélsíkság tárul elénk. Ez bizony a gépháztető. Termetes darab, rögtön szűk utcák, tolatós kanyarok képe dereng fel. Mivel hátrafelé is termetes a gép, biztosan jól jön majd a tucatnyi ultrahangos szenzor, amely a parkolást hivatott a pityegéseivel megkönnyíteni.

Ha megszokjuk, kifejezetten kellemes érzés hogy előttünk van a több négyzetméternyi vasfelület. Műszerfala nagyon csinos darab, néhány tipikusan franciás, mindegy miben, csak valamiben különbözzünk a többiektől motívummal. Nem tudom szó nélkül hagyni a bajuszkapcsolókat, ezek méltatlanok egy hasonló kaliberű autóhoz.

Közel került a német autókhoz az új C5, erről is szó lesz a lapozás után


Belsejében kellemes tapintású, jó minőségű kárpitok és a tetőablaknak köszönhetően világos, tágas tér várja az utasokat. Biztonságban is sokat ad a C5-ös. A remek oldalütközési pontszám a széles, sokat kitakaró B-oszlop láttán nem is meglepő.

Kétféle futómű

Tesztautónk hidropneumatikus felfüggesztésű, állítható keménységű futóművel felszerelve érkezett hozzánk. Állítólag ez áll közelebb a citroënes életérzéshez, míg a csavarrugós változat a közvetlenebb. Sportos állásba kapcsolva nem okozott csalódást. Kényelmes, csendes is, jól elbánik az útegyenetlenségekkel. Ez utóbbit az autóba ülő családtagok és barátok is kiszúrták.

Megemelhető

Megemelhető

Megemelhető


A hidropneumatikus felfüggesztés ügyes dolog. Ha akarjuk, az autó lehasal, vagy cudar minőségű úton araszolva akár lábujjhegyre is állhat, hogy ne kelljen leszakítani az alját.

Stabil kormány

Nem nagy újdonság, már a márka más modelljeinél is láthattunk hasonló megoldást, ahol a kormány közepe mozdulatlan. Megítélése még a szerkesztőségen belül sem egyöntetű, van akinek kiütése van tőle, nekem speciel tetszett. Ez is, hasonlóan a régi modellek egyküllős kormányához, citroënes jellegzetesség. Azt nem tartom akkora bajnak, hogy kanyarban így nehéz a gombokat nyomogatni, de nem vagyunk egyformák, van akit ez zavarhat. Ha már hibát keresünk benne, akkor a két apró dudagomb körül nézzünk szét, az valóban okozhat meglepetést, de csak addig, amíg megszokjuk.

V6

Van, akinek nem jön be a kormány

Van, akinek nem jön be a kormány

Van, akinek nem jön be a kormány


A gépházban 2,7 literes turbódízel alakítja át a gázolajban rejlő energiát mozgássá. Szép a hangja – bár egy V-motortól ez nem akkora kunszt – és a 208 lóerős teljesítmény, a 440 Nm-es nyomaték és a hatfokozatú automatikus váltó duója is sok vidám percet okoz a sofőrnek. Ha a család nem hurrogja le.

Nemcsak a vezetőnek, az utasoknak is jut a jóból. Az első sorban hatalmas helyen terpeszkedhetünk és a hátsó ülések helykínálata is bőséges. További apró, de szerethető bolondság, hogy ha belenyúlunk az ajtózsebbe, akkor egy apró LED figyelmesen kivilágítja a rekeszt, hogy sötétben is könnyen meglegyen, amit keresünk.

Kisszobányi csomagtartójában kivehető zseblámpa is akad és rendes pótkerék vakarható elő a mélyből, ha kerékcserére kerül a sor. Furcsa módon a kipufogó felett a padló alaposan átforrósodik menet közben. A hűtőtáskát, sört, ne a csomagtartó bal oldalára tegyük.

A tízmilliós csúcs C5 nálunk 11,9 litert fogyasztott, zömében autópályás utakon, ami a városi menetekkel együtt sem kevés. Ennél durvább tétel lehet az értékvesztés, ami ebben az árkategóriában erősen sújtja a francia és olasz kocsikat. Aki nem a használtpiacnak, hanem saját magának vesz autót, az örüljön nyugodtan a C5-nek.


Műszaki adatok – Citroën C5 Tourer 2.7 V6
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2720
Furat x löket (mm) 81 X 88
Hengerek / szelepek száma 6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 153(208)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 222
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,5
Vegyes (l/100 km) 8,5
CO2 kibocsátás (g/km) 225
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4829/1860/1495
Tengelytáv (mm) 2815
Csomagtér (liter) 533
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1694/530
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71
Gumiméret 245/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 10 190 000
Tesztelt autó ára (forint) 10 830 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei deréktámasz, masszázsfunkció a vezető ülésében, hatfokozatú automatikus váltó, bőrkormány, tolatóradar, hangszigetelt üvegek
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 8,75 pont

Mellette – Ellene
  • Csinos forma
  • Klassz V6-os motor
  • Tágas, minőségi belső
  • Kényelem
  • Gazdag felszereltség
  • Várhatóan magas fenntartási költségek
  • Erős értékvesztés