Szó szerint “vezetés dróton át”. A drive by wire kifejezéssel azokat az elektronikus berendezéseket jelölik, amelyek mechanikus vagy hidraulikus kapcsolat helyett pusztán elektromos jelekkel közvetítik a vezető szándékát a beavatkozó szervekhez.

A legelterjedtebb ilyen berendezés az elektronikus gázpedál, amelynél a gázpedál mindössze egy változtatható ellenállást (potenciométert) mozgat, és ennek a jelnek a segítségével határozza meg a motorvezérlő számítógép például a szükséges fojtószelep-nyitást. Ebben az esetben villanymotor mozgatja a pillangószelepet.


A drive by wire rendszerek közé sorolható az automatizált sebességváltó (pl. Alfa Selespeed) is. 
Az egyik legfontosabb területen, a fékeknél már működik a “brake by wire”: az elektrohidraulikus (EHB) és az elektromechanikus fékek (EMB) már ezt az elvet követik. A hibrid, illetve elektromos járművek regeneratív (a mozgási energiát lassítás során elektromos energia formájában visszanyerő) fékrendszere is elektronikus vezérlést alkalmaz.

A kormányzás-futómű rendszerek (steer by wire vagy corner by wire) elterjedéséhez az is szükséges, hogy a törvények engedélyezzék, hogy a kormánykerék és a kerekek között ne legyen mechanikus kapcsolat, s elfogadják a villanymotoros kerékelfordítást. Az ilyen kormányzási rendszerekkel az autó kormányzásának erőszükséglete, közvetlensége már pusztán elektronikus úton szabályozható. 

Ilyen rendszer dolgozik a 2013-as Infiniti Q50 modellben (nyitóképünkön), kiegészítve egy hagyományos, mechanikus kormányművel, amely a rendszer meghibásodásának esetére vésztartalékként szolgál.