DAS Jogszervíz

Jogi kérdésed van? A D.A.S. segít! A D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. jogvédelmi specialistaként működik. Ügyfeleinknek átfogó jogi szolgáltatást... Tovább

Jogi kérdésed van? A D.A.S. segít! A D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. jogvédelmi specialistaként működik. Ügyfeleinknek átfogó jogi szolgáltatást biztosít, amelynek segítségével jogos érdekeiket, követeléseiket gyorsan, kényelmesen, költségkímélő módon érvényesíthetik. Itt most a Vezess olvasóinak problémájával foglalkozik.

Kevesebb

Kérdés

Tisztelt Szakértő!
Tavaly júliusban a feleségem araszolt a főúton és magaelé engedett egy kocsit.Amikor megállt belecsúszott egy furgon. A furgonos azt állította hogy őt egy másik furgon lökte a mi kocsinkba,de az elkövető elmenekült. Volt rendőri helyszínelés,feljelentés. A rendőrség nem tudta igazolni hogy volt harmadik.A biztosító kijelentette ,hogy nem fizet,mert nem az ő ügyfelük felelős a balesetért.
Megbíztam egy közlekedési szakjogászt aki csak lehúzott,de nem csinált semmit.
Vàrom vàlaszát. Köszönettel

Válasz

Tisztelt Levélíró!

Álláspontunk szerint akár volt harmadik fél a balesetben, akár nem, a felesége mögött érkező jármű üzembentartóját és annak biztosítóját kártérítési, ill. megtérítési kötelezettség terheli. Okvetlenül javasoljuk kár szakszerű felméretését a közvetlen károkozó biztosítójának bevonásával, majd javítási árajánlat vagy számla alapján a kár véleményünk szerint jó eséllyel érvényesíthető.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tisztelt Szakértő

2021. február elején vásároltam 2012 Prius III gépkocsimat. Annak rendje módja szerint az adásvétel előtt egy győri márkaszervizben átnézték az autót.
Itt ugyan jelezték, hogy volt elem feynezve, de a vizsgálati jegyzőkönyv csak alacsony vastagság eltérést mutatott.
Az autó jó állapotúnak mutatta magát, így megtörtént az adásvétel.
21 májusában, egy hétvégi napon a jobb első ajtón sérülés keletkezett. 3 fényező szakember is arra jutott, hogy a szakszerűtlen javítás, a túl vastag gitt (több mint 1000m) okozta a repedést. A gitt belülről nyomta ki az ajtot. Nem meghúzták, nem megkarcoltàk mint én gondoltam. Jelen esetben fordulhatok e panasszal, kártérítési vagy helyreállítási igénnyel az eladóhoz, vagy a vásárlás előtt a vizsgálatot végző szervizhez? Nyilván ezek ismeretében nem ilyen áron, vagy nem is vettem volna meg az autót. A javításra a szakemberek új /bontott ajtó beszerzését javasolják, így a költségek meglehetősen magasra rúgnak.
Várom megtisztelő válaszukat.

Válasz

Tisztelt Levélíró!

Ebben az esetben véleményünk szerint az átvizsgálást végző szervizhez forduljon, mivel úgy tűnik, nem megfelelően tájékoztatták Önt az autó állapotáról. Véleményünk szerint az eladóval szemben nem lehet ebben az esetben a rejtett hibára hivatkozni.

Ha a fényezési értékeket rögzítették egy munkalapon, és egyértelmű, hogy nem megfelelő gondossággal jártak el, akkor mindenképpen keresse fel a szerviz vezetőjét és keressék a kompenzálás lehetőségét (pl. saját hatáskörben elvégeznek egy jó minőségű javító fényezést).

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tiszteletem! Azt szeretném kérdezni, hogy a szüleimmel eltartási szerződést kötöttem. Desajnos édesapám elhunyt, az autónak tulajdonosa volt, édesanyám azt akarja, hogy legyek én az üzembetartója a kocsinak, mivel én viszem mi denhová.
De a hagyatékiba nem vettékfel az autót, az ingatlant sem, mivel a forgalmiban csak az édesanyám neve szerepel, a törzskönyvben viszont édesapám a biztosítás is apukám nevén van.
Ilyen esetben elég ha az Okmányirodába beviszem az eltartásiszerződést, illetve a halottianyakönyvit, a biztosítást megkötöttem rá???
Várom sürgős válaszát ??. Tisztelettel

Válasz

Kedves Levélíró!

Nem lesz elegendő, először rendezzék a gépjármű tulajdonosának személyét egy póthagyatéki eljárással.

Amikor Ön tulajdonossá vált, akkor el tud menni az okmányirodába változtatni az üzembentartó személyén.

A biztosítást addig is díjfizetéssel tartsák hatályban.

 

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Üdvözlöm, 2019-ben, Hollandiából vettem egy Volvo V60 plug in hibridet. Szakszervizbe vittem átnézetni, ahol szóltak, hogy vissza lett hívva klimakompresszor cserére. Azóta félévente megy tönkre. Mindig ingyen cserélik, de először megállapítják a problémát, a gyárból jóváhagyást kérnek a cserére, majd 2-3 hét múlva cserélik.
Lehet valami egyébb igénnyel ‘segiteni’ a javítás hatékonyságán?
Köszönöm válaszát.

Válasz

Kedves Levélíró!

A Hollandiából történő vásárlás alapján előfordulhat, hogy az adásvételi szerződésre nem a magyar a jog vonatkozik, hanem a holland.

Mindenesetre ameddig cserélik Önnek a klímakompresszort költségtérítés nélkül, a jótállás működik, annak érvényt tud szerezni.

A javítás tartóssága nem jogi, hanem műszaki kérdés, feltehetően az adott alkatrésszel konstrukciós probléma áll fenn.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Üdvözletem! Véleményüket szeretném kikérni, egy 2015-ben 42.000km-rel (márka szakszervizben végig vezetett szervizkönyvvel) vásárolt autóm ügyében, melyet a napokban szerettem volna értékesíteni, azonban most derült ki, hogy a km állás nem valós. Az ügyfélkapun keresztül történő ellenőrzési lehetőséggel élve a vevőm jelezte, hogy mást lát: 2013-ban egy több, mint 240.000 km állás lett rögzítve melyet valamikor 2015-ben drasztikus módon 200.000 km-rel csökkentett óraállás követ jelenleg.
A problémám, hogy amikor megjelent a fent már említett ellenőrzési lehetőség Én is lefuttattam a saját autómmal az ellenőrzési procedúrát, melyet azóta többször is megtettem és mindent rendben találtam benne. Nyoma sem volt semmi 2013-as km állásnak, nemhogy 2015-ben történt visszatekerésnek!
Rendőrségi feljelentést az ügy érdekessége és esetleges valós tartama miatt megtettem,de érdekelne mik a lehetőségeim egy esetleges kártérítési ügyben? Segítségüket előre is köszönöm!

Válasz

Tisztelt Levélíró!

Először is azt kell alaposan körbejárni, hogy nem adat elírásról van-e szó. Elég gyakran tapasztalható, hogy figyelmetlenségből pl. egy-egy szervizlátogatás alkalmával téves adatbevitelre kerül sor. Bizonyítéknak számít a szervizkönyv, az autó saját műszerei, számítógépében tárolt adatok, az autó tényleges műszaki állapota (200ezer Km sok alkatrészt megkoptat az autóban), előző tulajdonos nyilatkozata, és bizonyíték természetesen a bármilyen adatbázisban fellelhető futásteljesítményre vonatkozó adat is. Ha téves adatbevitelről van szó, akkor értelemszerűen teljesen más lesz az ügy jogi megítélése, mint ha kiderül, hogy tényleg az óra visszatekerésére került sor.

Üdvözlettel:

D.A.S: JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tisztelt Jogszervíz.
2021.02.14.én összetörték az autómat .A káreseményt a vétkes sofőr elismerte és kárbejelentő lapot töltöttünk ki ahol szintén elismerte ,hogy az eseményért ö a felelős.Ezután felkerestem a gépkocsi szakszervizét ,ahol a kárszakértő felvette a gépkocsi javításához szükséges jegyzőkönyvet.Mikor megérkezett a javításhoz szükség,alkatrész telefonon jelezték mikor kell,bevinnem az autót.Ekkor kérdeztem ,hogy mivel az autóm még nem volt sérült ,hogy kapok-e értékcsökkenésért valami összeget ,akkor azt közölték velem,hogy nem mert a kocsi elmúlt három éves.Mint a cikkükben olvastam,hogy ez így nem igaz,ezért kérem Önöket ,ha tudnak segíteni,ebben az ügyben azt megköszönném.

Várom válaszukat!

Válasz

Kedves Levélíró!

(személyes adatait a leveléből kiemeltük, a Lada Kalináról van szó)

A megadott adatok alapján álláspontunk szerint az érintett elemek számától, a javítási költség nagyságától függően kisebb- vagy nagyobb kártérítés illeti meg Önt értékcsökkenés címén. Semmi esetre ne fogadja el a szóbeli elutasítást, írásban kérje az értékcsökkenés korrekt megállapítását és kifizetését. Elutasítás esetén tegyen írásban panaszt. Ennek eredménytelensége esetén nem a bírósági utat, hanem a békéltető testüeti eljárást javasoljuk Önnek költséghatékonyságból.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tisztelt DAS Jogszervíz!
Kérdésem:
2021.03.03-án a fiam balesetet szenvedett azzal a gépkocsival, aminek én vagyok az üzembentartója, tulajdonosa a férjem. Egy 80 éves hölgy okozta a balesetet, személyi sérülés nem történt az anyagi kár jelentős volt, közel 1,3 millió. volt rendőri helyszínelés! A hölgynek csak kötelezője volt, elismerte a felelősségét. A Suzuki ház rendbe tette az autót, a hölgy biztosítója /Allianz/ fizetett, de pl. a dísztárcsát nem…Hallottam, hogy kérhető értékcsökkenésre is kártérítés. Az autó nincs 3 éves, új ára: 2,7 millió volt/Suzuki celerio/. Kötelezőre is lehet ilyenre igényt beadni? Esetemben kb. milyen összegre? Köszönöm a válaszukat. Tisztelettel:

Válasz

Kedves Levélíró!

Önnek jelentős (kb. 100-200 ezer forint közötti) összegű kártérítés jár értékcsökkenés címén álláspontunk szerint. Mindenképpen reklamáljon, tegyen panaszt, ha ezt nem akarja megfizetni a biztosító. A kötelező biztosítás terhére minden további nélkül igényelheti ezen a jogcímen a kártérítést. A dísztárcsára vonatkozó elutasítást nem értjük, de abba sem kell belenyugodnia.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tisztelt Szakértő!
A 2019. július 22-én történt közlekedési balesethez rendőrséget hívtunk. A rendőrség 2019. decemberében kelt jogerős határozata egyértelműen megállapította a károkozó felelősségét.
“X.Y. …lakost a Szabálysértési Hatóság az elsőbbség és az előzős szabályainak megsértése szabálysértés elkövetése miatt pénzbírsággal sújtja” Ezt a határozatot a károkozó megélhetési gondjaira hivatkozva megfellebbezte és a pénzbírság helyett figyelmeztetésben részesült.
/Megjegyzem az első határozatról értesítést nem kaptam!/
A károkozó biztosítója hosszas levelezést követően 2020. júniusában “kifizetési utalványon” küldött egy összeget.
Kérésemre utólag tájékoztatott a biztosító, hogy az “önrész” 50 %-át utalta.
Azt követően a leveleimben feltett kérdésekre nem válaszol a károkozó biztosítója.
Kérem szíves tájékoztatását, hogy mit tehetek a károm megtérítése érdekében.
Tisztelettel és köszönettel: Komáromy Miklósné

Válasz

Kedves Levélíró!

A levele alapján sajnos nem tudunk pontos útmutatással szolgálni. Panaszt azonban biztosan tehet írásban, erre köteles a károkozó biztosítója válaszolni. Ön a fennemaradó kárigényét a biztosítón kívül közvetlenül a károkozóval szemben is érvényesítheti. Eredménytelen felszólítás(ok) esetén fizetési meghagyás útján teheti meg az első lépést az ügyben.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

Tisztelt DAS Jogszervíz!

Olvastam a cikket “Ezért is fizet a biztosító, ha kéred…”. Az lenne a kérésem, hogy fiatal, sérülésmentes autó esetén, csak más által okozott kár esetén lehet értékcsökkenést kérni a biztosítótól, vagy egyéb sérülés esetén is pl, ha én okozom a kárt mélygarázsból kijövet során.

Köszönettel, E.

Válasz

Kedves Levélíró!

Ebben az esetben sajnos nem jogosult a kártérítésre semmilyen formában, értékcsökkenés címén sem, hiszen Ön saját maga a károkozó.

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu

Kérdés

T.cím!
Most olvastam az Ezért is fizet a biztosító című cikket. Ugyan az történt velem is. 2019.12.22.-én hátulról belém jöttek. Rendőrségi helyszínelés történt mivel a károkozó vitatta a hibáját.Helyszíni bírság lett a vége. Volt egy első majd egy második kárfelvétel. A gk. szakszervízben javították .Hallottam az érték csökkenésről. Ezért írtam a biztosítónak a saját oldalán,hogy kérem az érték csökkenést. Semmiféle visszajelzést nem kaptam. Telefonáltam, felvettek minden adatot de azóta sem jelentkezett senki. Azonosítót a hívásról nem kaptam. Lassan beletörődtem, hogy nem tudok mit tenni. A z autó egy 2017-es Toyota Yaris. Akkor 16 000 km volt benne. kérdezném lehet -e még valamit tenni ez ügyben vagy elévült?
Válaszukat megköszönöm: GJ.

Válasz

Kedves Levélíró!

A kárigénye nem évült el (3 év) és szinte biztosan jogosult kártérítésre értékcsökkenés címén. Semmi esetre ne hagyja annyiban a dolgot, mert ez is a kár része, nem pedig szívesség a károkozó biztosítója részéről. Több százezer forintról lehet szó az Ön esetében is.

Tegyen írásos panaszt, ennek eredménytlensége esetén fontolja meg a jogi út igénybevételét (fizetési meghagyás).

Üdvözlettel:

D.A.S. JogSzerviz
www.das.hu