Azt már szeptember eleje óta tudjuk, hogy az új Volkswagen Golf általánosan takarékosabb, mint elődje. Aki azonban a legkevesebbre megy, annak külön modell is rendelkezésre áll. A Párizsi Autószalonon rántotta le a leplet a Volkswagen az eddigi legtakarékosabb Golfról. Az új Golf BlueMotion az azonos nevű elődjéhez hasonló technikát rejt.


Motorja 1,6 literes dízel, teljesítménye 110 LE, míg maximális nyomatéka 250 Nm. Az olyan megoldások használatával, mint a csökkentett belső súrlódás, a kipufogógáz-visszavezetés, a hengernyomás-érzékelő, a kétlépcsős olajszivattyú, vízhűtéses intercooler, közvetlenül a szívócsatornánál sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

Miközben az autó maximális sebessége 202 km/óra, a szabvány szerinti fogyasztása csupán 3,2 liter száz kilométerre vetítve, ami 0,6 literrel kevesebb, mint az említett hatodik generációs BlueMotion esetében.

A fogyasztáscsökkenés természetesen nemcsak a motornak köszönhető. Kell hozzá a futómű és a váz súlycsökkentése, a nagyobb keréknyomással fújt kis gördülési ellenállású abroncsok, az ötfokozatú manuális sebességváltó hosszabb áttételei, illetve a start/stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás. A jobb alaktényező miatt egyedi hűtőmaszk, lökhárító, hátsó szárny, speciális padló alatti panelek, optimalizált fék hűtőcsatorna és keréktárcsák járnak az autóhoz.

Ötvenliteres tankjával elméletben a Golf Bluemotion 1562 kilométert tehet meg, ez azt is jelenti, hogy ha valaki nagyjából 15000 kilométert tesz meg egy évben, annak elég mindössze tízszer tankolnia 12 hónap alatt.

Hamarosan azonban egy még üzemanyag-takarékosabb Golf érkezik, ugyanis jövőre mutatkozik be az autó elektromos hajtású változata. 

Jönnek az anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.