Jövő nyáron kerül a kereskedésekbe a Mercedes-Benz első hibrid személyautója. Az S400 BlueHYBRID az első szériamodell, amelyben a mobiltelefonoknál már bevált lítiumion akkumulátort alkalmaznak.

A járműben az S350 típusból ismert 3,5 literes V6-os motor (279 LE) szerepel, amelyhez egy apró (20 LE) villanymotort társítottak. Bár az utóbbi teljesítménye nem túl nagy, 160 Nm-es nyomatéka meggyőző. A szerkezetet kompakt kialakításának köszönhetően a hétfokozatú automata sebességváltóba sikerült beépíteni, ahol ellátja a generátor és az indítómotor szerepét is.


Ebben a megoldásban az elektromos motor önállóan nem mozgatja a járművet, viszont segítségével így is sok üzemanyag spórolható meg. Egyfelől gyorsításkor rásegít a benzinmotorra, másfelől lassításkor a mozgási energiát elektromossá alakítja. A kisegítés szerepe azért kiemelkedő, mert elinduláskor a benzinmotor nyomatéka még kicsi, az elektromos viszont azonnal a csúcsot adja.

Amikor az autó áll, a rendszer automatikusan kikapcsolja a benzinmotort, de az elektromos klíma és szervokormány, illetve más villamos fogyasztók ilyenkor ugyanúgy működésében maradnak, mert a lítiumion akkumulátor ellátja energiával azokat.


Az új technikával az S-osztály 7,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, végsebességét elektronika korlátozza 250 km/órára. Fogyasztása viszont ehhez képest igencsak kedvező, 7,9 liter átlagosan, ami 21 százalékkal alacsonyabb, mint a normál 350-esé. Szén-dioxid-kibocsátása 190 g/km.

A Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID premierjét a Párizsi Autószalonon tartják.