A sorozatgyártású modellek mellett egy koncepcióautó is készül a Volkswagen Golf VI-ból a Párizsi Autószalonra. A Bluemotion Concept igencsak magasra helyezi a lécet.

Jelenleg a Golf V Bluemotion – a sikermodell környezetkímélő változata – 4,5-es átlagfogyasztással üzemeltethető, miközben károsanyag-kibocsátása 119 g/km. Ezt az értéket a most bemutatkozó hatos Golf normál, 2,0 literes dízel (110 LE) változata tudja, nem meglepő, hogy a Bluemotion rátesz egy lapáttal.

A tanulmányautó megelégszik 3,8 literes átlagfogyasztással, miközben CO2-kibocsátása 99 g/km, ilyen alacsony értékeket eddig az egy kategóriával kisebb Polo Bluemotion produkált.

Jövőre szériában is

Jövőre szériában is

Jövőre szériában is


Ahogy a korábbi zöld Volkswagenek, a Golf Bluemotion Concept is számos egyedi módosítással született. Így a karosszériája kisebb légellenállású, alacsony ellenállású abroncsokon gördül, miközben ötfokozatú váltójában megnyújtották a fokozatokat. A fő szerepet azonban egy vadiúj motor játssza.

A legújabb Bluemotion modellben ugyanis 1,6-os közös nyomócsöves dízelmotor kerül. Ennek maximális teljesítménye 105 lóerő, csúcsnyomatéka 250 Nm. Ezen értékek pedig teljesen használható autó benyomását keltik, hiszen 11,3 másodperc alatt elérhető a 100-as tempó, miközben a végsebességes 187 km/óra.

Egyelőre ugyan tanulmányautóként szerepel a Golf zöld változata, de jövőre már megvásárolható lesz a kocsi. Addig is a Golf kombi, a Golf Plus, a Jetta, a Touran, a Passat, a Passat kombi és a Sharan modell közül válogathatnak a Bluemotion szerelemesei. Ezek mindegyikéből készül környezetkímélőbb kivitel.