Röviden – Volkswagen Transporter 2025
Mi ez? Új generáció a Volkswagen kishaszonjárművéből, furgon, platós és személyszállító változatban, most először tisztán elektromos hajtással is
Mit tud? Valamivel nagyobb, tágasabb elődjénél, viszont nem önálló VW, hanem Forddal közös fejlesztés,
Mikor jön? 2025 tavaszára várható az értékesítés elindulása Magyarországon
Mennyibe kerül majd? Semmilyen információ nincs még az árazással kapcsolatban, a Multivanhoz és az ID Buzz-hoz képest sem lehet még tudni, mennyibe kerülhet majd

Videón a 2025-ös Volkswagen Transporter világpremierje:

a videó a hirdetés után indul

 

Mielőtt bármi rosszallót mondanék a Volkswagen elgondolásáról azzal kapcsolatban, hogy szabad-e egy legendás modellcsalád új tagját átemblémázással elintézni, szeretném elismerni, amit Carsten Intra, Volkswagen Haszonjárművek ügyvezető-igazgatójától hallottunk a sajtóbemutatón. Eszerint sosem volt még ilyen széles a Transporter-választék, sosem volt még ilyen sok lehetősége a vásárlóknak arra, hogy olyan Transporterük, de legalábbis VW-kisteherautójuk vagy kisbuszuk lehessen, mint most. És ha ezt úgy sikerült elérni, hogy a legújabb VW Transporter voltaképpen egy Forddal közösen született modell – hát legyen. A vevő valószínűleg semmi lényegeset nem veszít ezzel a modellpolitikai lépéssel, az érzelmek még akkor is csak ritkán merülnek fel a döntési folyamatban, amikor haszonjármű-vásárlásra kerül a sor, ha történetesen pont az egyik legerősebb német autóipari ikonról van szó.

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 1

Akárhogy is, mindenképp érdekes identitásválságba került a Volkswagen ikonikus kishaszonjármű-családja a legújabb Transporter bemutatásával. Már eleve azt sem egyszerű megállapítani, hányadik generációról van, hiszen a 6.1-nek nevezett erős 6-os facelift után jött most az új modell, de a Multivan és az ID Buzz mellé, amelyek közül különösen az utóbbi szintén a Transporter-család leszármazottja – ami még volkswagenebb is, mint a Transporter. Na mindegy: nevezzük Transporter 7-nek. És most nézzük, mi derült ki róla, miután Hannoverben begurult a színpadra és rávethettük magunkat.

 

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 69

Német humor a marketingben: az új Transporter arca egy régi Transporter, Jason Statham, az egykori Szállító

Külső

A frontja tökéletesre sikerült, az új modell szemből azonnal felismerhetően Volkswagen és azonnal felismerhetően Transporter. Az új menetjelző fény, az új hűtőmaszk semmi radikális újítást nem hoz, a T7-es 6.1-es Transporter finom továbbfejlesztése, a Multivan könnyen azonosítható testvére. Oldalnézetből már kínosabb a helyzet. Az új Transit Custom erősen felsliccelt oldalvonalú profilja nagyon hasonló az elődéhez, és mivel már 12 éve látjuk az utakon ugyanezt a formát, az új Transportert oldalról könnyen Fordnak azonosítja autóbuzi szemünk.

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 70

Hátulról megint minden rendben van. Az egyszerű forma a szép lámpákkal nem tartalmaz történelmi VW-utalásokat, de nem is olyan, mint a Custom kettős fémnycsíkos hátsó lámpás fara. Szóval mostantól ilyen az új Transporter-fenék:

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 71

A Transporter feneke semlegesen kellemes látványt nyújt

Belső tér

Ford-ülések, Ford és VW-kezelőelemek egyáltalán nem kellemetlen egyvelegét találjuk a legzavaróbb fordos örökség, a kényelmetlenül szűkre nyíló első ajtók mögött. Ha már bejutottunk, nincs semmi gond: a T7-es Transporter kormánya mögött jó ülni; a szögletes testet remekül át lehet látni, az ergonómia elsőre átgondoltnak tűnik.

A kapcsolók, gombok között megnyugtatóan sok a klasszikus fizikai kezelőelem, a kormányon lévő gombok sem érintésérzékenyek. A 12 collos érintőképernyős verziók klímavezérlése teljes egészében a menüben található, ami nem szerencsés megoldás ; a hátsó traktus szellőztetése (a buszban) viszont nem itt van, hanem a tető alatt, a vezető feje felett. Örömmel üdvözöltük ismét a középkonzolon a tekerős hangerőszabályzó gombot!

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 72

Az üléshelyzet maradt jellegzetesen transporteres: magasan ülünk, magasra helyezett műszerek mögött

Az elődnél 15 centivel hosszabb, 10 centivel nagyobb tengelytávú alapméretes karosszériában sok a hely. Miután reggel egy kifutó Transporter kisbusszal érkeztünk a hannoveri vásárközpontba, könnyen beláthattuk, hogy az új Caravelle utastere tágasabb, levegősebb. Az alapméretes furgon raktere több mint 10 százalékkal nőtt: 5,8 köbméter. A leghosszabb, legmagasabb Transporter 9 köbméternyi rakodóteret kínál. A terhelhetőség is tíz százalékkal nagyobb: 1,33 tonna, és a vontatóképesség is nőtt háromszáz kilóval: immár 2,8 tonna, fékezett vontatmány esetén.

Néhány elkötelezett Transporter-vásárlónak viszont gondot okozhat majd, hogy a T7 átlépte a Rubikont: az új modell legkisebbike sem fér bele az 5x2x2 méteres klasszikus keretekbe és így néhány ötméteres garázsba sem. 5,05 méter a legrövidebb új Transporter hossza is.

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 73

5,8 köbmétertől akár 9 köbméterig terjed a furgon rakterének mérete, tengelytávtól, magasságtól függően

 

Technika

Az új Volkswagen Transporter nem hódol be a Zeitgeistnak, egyelőre nem szakad el a dízelmotortól. 110, 150 vagy 170 lóerős lehet a dízelmotor a T7-ben; a két erősebb motorhoz 4×4 hajtás is elérhető. A kézi váltó opciója a gyengébb változatokban megmarad, a legerősebb dízel csak nyolcfokozatú automatával társítható. Némileg csüggesztő, hogy a motortérben már nem büszke TDI, hanem Ford feliratokat találtunk itt-ott.

Az autó konnektoros hibrid hajtással is elérhető lesz, 232 lóerős összteljesítménnyel. A nagy újdonságot a tisztán elektromos Transporterek, Caravelle-ek jelentik. A vezetési élménynek biztosan jót tesz, hogy a hajtás ebben az elektromos VW-ben is a hátsó tengelyre került! Elektromos T7-est 136, 218 vagy 286 lóerős változatban lehet majd választani. Akkumulátorból egyelőre egy méret van, 64 kWh kapacitással.

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 74

Az első VW Transporter, amiből lesz tisztán elektromos változat is, 350 km-es elméleti hatótávval

Beültünk az új Fordswagen Transporterbe 75

110, 150 vagy 170 lóerős lehet a dízel Transporter, 232 a plug-in hibrid,

Helye a piacon

A VW saját kínálatában az új Transporter és Caravelle a hétköznapi munkagép szerepét kapja a családi autónak tervezett Multivan és a felbecsülhetetlen cukiságindexű, reklámszerepeket betölteni is képes, de csak korlátozottan használható elektromos hajtással gyártott ID Buzz mellett. Hogy a konkurensekhez, a kézenfekvő Ford-tesó mellett az idén megújult Stellantis-furgonokhoz illetve a Toyota ProAce-hez, a Mercedes furgonokhoz, kisbuszok képest hogyan teljesít majd a piacon, azt nyilván nagyban az ár határozza majd meg, de erről egyelőre semmit sem tudunk. Az új Transporter és Caravelle értékesítése várhatóan jövő tavasszal indul a magyar piacon.

Hány pontot adsz az új Volkswagen Transporternek?
átlag
5.89
szavazat
895
Hány pontot adsz az új Volkswagen Transporternek?