Hajszállal, de rekordot döntött a használtautós import 2019 első felében: a 79 150 jármű mindössze 47 darabbal, azaz 0,06 százalékkal több, mint a tavalyi adat a Datahouse szerint.

Sajnos változatlanul öregecske, nagyrészt leharcolt négykerekűeket trélereznek be a nepperek, 60 százalékban 10 évnél idősebb járművek érkeztek Magyarországra.

A 20 legnépszerűbb modell listáját elnézve látunk egypár érdekes trendet, kezdjük a top 10 szereplőivel.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 1

A használtautós import továbbra sem képes javítani a hazai gépjárműállomány immár 14,2 éves átlagéletkorán

Top 10 – a legnépszerűbb modellek

Lassan harmadik éve három kompakt uralja a dobogót, most éppen az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf sorrendben (tavaly a Focus nyert a Golf előtt). Mindegyikük importja csökkent az év első felében, de még tartják magukat.

Egyre kevésbé kívánatos tárgy a koros 3-as BMW, amelyből 2016-ban még minden más modellnél több ömlött az országba. Azóta viszont látványosan zuhan az importja: a tavalyi első féléves darabszámnál idén 19 százalékkal kevesebb érkezett.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 2

Két éve folyamatosan csökken a 3-as iránti érdeklődés, az A4 viszont tartja magát

Vele ellentétben tovább szárnyal az Opel Meriva, micsoda meglepetés, éppen a gyártásának a leállítása óta hasít: 2017-ben 14. volt a listán, 2018-ban 9., idén már 7. Év per év alapon 13 százalékos növekedést mutat a tőlünk nyugatra kukázott apró egyterű behozatala.

Márka, modellDarabVáltozás
1.Opel Astra2666-8,76
2.Ford Focus2633-9,46
3.Volkswagen Golf2479-7,6
4.Volkswagen Passat2459-1,13
5.Audi A418451,37
6.BMW 31777-18,97
7.Opel Meriva138713,04
8.Opel Corsa13752,77
9.Opel Zafira1286-19,12
10.Hyundai i30121545,11

Tisztán látszik, hogy a legújabb szerelem az i30-as, csaknem másfélszer annyit hozattak be a megrendelők, mint egy éve ilyenkor. Kissé talán megkésve, de általános trendnek tűnik a dél-koreai márkák felfedezése, nézzék csak meg a keretes után, hogy mi produkálta a 20-as lista második legnagyobb boomját!

Újra csúcson a nepperkedés

A gyengélkedő forint ellenére ismét fényes évek járnak a szorgos kereskedőkre. Szépen pörög a használtautós import, a rutintalan magánszemélyek közül is egyre többen vágnak neki Európának a tuti vétel reményében. Nézzék csak meg milyen lendülettel emelkedett a tavaly beállt stagnálásig a behozatal!

  • 2015-ben 122 620 darab kint levetett személyautót hoztak be a profik és a kalandvágyók,
  • 2016-ban 142 003-at,
  • 2017-ben 155 414-nél állt meg a számláló,
  • 2018-ban 155 417 lett az új éves rekord.

Ez azt jelenti, hogy az év minden egyes napján 426 darab, zömében idős autó érkezik Magyarországra. A 155 417 megelőzi a hazai újautó-értékesítést is, a cégek és a magánszemélyek vásárlásai tavaly összesen 136 601 darabnál álltak meg.

A 20-as lista második fele

Két napja jelent meg a Vezessen a hazai újautó-piac idei értékesítéseiről nagyobb összeállítás, amelyben külön kiemeltük, hogy a nemrég bemutatott harmadik generációs Kia Ceed mennyire népszerű, a komolyabb névvel rendelkező Focust, Mégane-t stb. lenyomva bekerült a top 10-be. Nos, a használtak között is masszívan tör előre, 37,8 százalékos növekedése a tavalyi első félévhez képest a top 20 második legnagyobbja.

Márka, modellDarabVáltozás
11.Kia Ceed110437,83
12.Audi A611034,55
13.Ford Fiesta102313,04
14.Audi A39800,31
15.Honda Civic9620,00
16.Škoda Octavia96019,4
17.Mercedes C-osztály95411,71
18.Volkswagen Polo939-6,85
19.Honda Jazz927-6,65
20.Ford Mondeo921-5,05

 

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 3

Szépen megindult Nyugatról a Škoda Octaviák karavánja, és ki kell emelni, hogy a 3-as BMW iránti csökkenő érdeklődéssel párhuzamosan érdemben növekedett a C-osztályos Mercedesek beszerzése

A listáról látványosan kihulló modelleket soroló blokkunkba is e két német prémiummárka termékei szerepelnek. 2016-ban még 8. volt az A-osztályos Mercedes, és ugyanakkor 10. az 5-ös BMW, manapság már egyik sincs a top 20-ban.

Lehet szeretni, nem szeretni, ez van: SUV-őrület tombol a használt autók piacán is

Tíz különálló kategóriába sorolja a Datahouse a használtan behozott személyautókat, az angol elnevezések ellenére egyértelmű lesz mindenki számára, hogy érdemben csak a szabadidő-autók importja növekedett. Meg a luxus-kategóriába sorolható drágaságoké.

KategóriaDarabVáltozás
1.Lower-medium21 111-1,35
2.Upper-medium13 673-4,67
3.MPV13 195-6,66
4.Small11 107-0,12
5.SUV922227,41
6.Executive35501,11
7.Sports2719-7,11
8.Mini22404,38
9.Other Car1776-1,06
10.Luxury55614,4

Ha a SUV-k iránti érdeklődés nem dagasztotta volna az Excelt, rekord helyett visszaesés következett volna be, a kategóriák többsége mellett ugyanis mínuszok szerepelnek. Itt-ott látni stagnálást, de valódi, masszív növekedés kizárólag a SUV-knál volt az év első hat hónapjában.

Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 4

Nagyon mélyről tör előre a szabadidő-autók importja, a legnépszerűbb 20 modell közé ezidáig még egyetlen klasszikus SUV sem fért be, de ne legyenek kétségei senkinek, csak idő kérdése. Nissan Qashqaiból – egyelőre – 336 darab jött be idén

Növekedés helyett visszaesett a hibridek importja. Megugrott viszont az elektromos autóké

Tavaly részletesen írtunk róla, hogy az elmúlt három évben megháromszorozódott a Toyota hibridjeinek importja. Úgy tűnik, a mögöttünk álló félévben megtört a lendület. Óvatosan fogalmazunk, ugyanis az alábbi autóknál csak egész éves adataink vannak 2018-ból. Arányosítva a féléves számokat, úgy tűnik, hogy a hibridek élmezőnyéből egyedül az Auris HSD tudott érdemben növekedni, az elmúlt három esztendőben nagyot futó (top 20-ba is bekerülő, most onnan kieső) Priustól a zöld rendszámos Amperáig visszaesett a behozatal.

  1. Toyota Prius 764 darab (1825)
  2. Toyota Auris HSD 318 (550)
  3. Opel Ampera – 107 (307)
  4. Lexus RX H – 86 (179)
  5. Toyota Yaris Hybrid 72 (197)
Top 20 használt autók – Szárnyal az Opel, zuhan a BMW 5

Meglepetés a Prius iránti lanyhuló kereslet. Meglátjuk, ideiglenes-e a visszaesés

Még mindig alacsony számokról beszélünk az elektromos autóknál, de itt legalább folyamatos és jól látható az emelkedés.  Igaz, itt is csak a 2018 egészére vonatkozó számokhoz tudunk viszonyítani, de egyértelműnek tűnik, hogy a töltőhálózat megindult fizetőssé tétele nem törte meg a lendületet.

  1. BMW i3 – 273 darab (335)
  2. Nissan Leaf – 103 darab (108)
  3. Tesla Model S – 54 darab (47)
  4. Renault Zoe – 39 darab (38)
  5. Citroën C-Zero 38 darab (70)