A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok. A jelenlegi, három méter széles, kilencszázalékos emelkedővel épült hídtól nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet. Az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, ötszázalékos hosszesésű lesz.

Az autópálya-kezelő közleménye szerint elvégzett műszaki vizsgálatok szerint a régi híd felújítása drágább lenne, mint egy új megépítése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya várhatóan 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. Az új híd az M7-es fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, várhatóan az év végére készül el.

A meglévő korlátozások (súlykorlátozás) mellett a jelenlegi híd továbbra is biztonságos. Azon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított lesz, bontása várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően történik meg. A híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásokra is az M7-esen.

Teljes pályazár csak az éjszakai órákban várható, rövidebb időszakokra: az új híd egyes acélelemeinek beemelésénél, a régi híd elbontásánál, amely tervezetten még az idei év végén megtörténik. Részleges és időszakos csomóponti zárások főként a pálya Budapest felé tartó oldalán lesznek az új híd kivitelezéséhez kapcsolódóan.

A velencei híd végénél található Velencei-pihenő jobb és bal oldali parkolóit időnként részben vagy teljes egészében lezárják. A Budapest felé tartó oldali parkoló rejtett csomópontja az Ország utcáról, az M7 autópályára történő felhajtás pedig a Híd utca felől lesz korlátozva. A 70434-es jelű csomóponti ág, vagyis a Híd utca a kiemelt sportesemények, valamint nemzeti ünnepek alkalmával jelzőlámpás forgalomirányítás mellett váltakozó irányban ugyan, de egy forgalmi sávon járható lesz.