A Consumer Reports egyike a legnagyobb, legrégebben működő vásárlótámogató szervezeteknek Észak-Amerikában. Számos más termékcsoport mellett a személyautókkal kapcsolatosan is tájékoztatják partnereiket azok várható megbízhatóságáról. Évről évre összevetik a nulla-három éves autókkal szerzett tapasztalatokat, a húsz hibakategóriában begyűjtött információkból pedig kirajzolódik egy rangsor, amit most fordítva közlünk, azaz a leggyengébbtől a legjobb felé haladva.

A rangsor végén a tisztán elektromos autókat gyártó, fiatal Rivian kullog, de rögtön mögötte ott van két, nagy hagyományokkal rendelkező márka, a Cadillac és a GMC – mindkettő a General Motors kötelékéből.

Utána olyan márkák  következnek, amelyek Európában is ismertek: a Jeep a negyedik legkevésbé megbízható márka, az adható 100 pontból 33-at szedett össze. Ebben nyilván szerepet játszik, hogy a plug-in hibrid járművek megbízhatósága a felmérés tapasztalata szerint épp csak most kezd helyre rázódni, az elmúlt években kifejezetten sok gond volt velük, akárcsak az elektromos autókkal, míg a tisztán benzines, illetve a full hibrid modellek sokkal megbízhatóbbak.

A Jeep után a Volkswagen és a Tesla jön – az előbbi évek óta komoly elektromos offenzívát folytat az USA-ban, Tesla pedig csak elektromos létezik, ugye.

A középmezőnyben találjuk a Volvót, a Fordot és a Nissant. Meglepő talán, hogy a BMW a Kiát és a Hyundait is megelőzi. A Top 10-ben ott az Audi, a Mazda és a Honda; a dobogón pedig a Toyota, a Lexus és a Subaru áll.

Ezek a legkevésbé megbízható autómárkák 7

A következő európai márkákat nem tudták elhelyezni a mátrixban, mert nem volt elegendő mintaszám a statisztikai elemzéshez: Alfa Romeo, Fiat, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Mini, Porsche.