999999: jelképesen ezzel a sorozatszámmal gyártotta le utolsó V8-as Quattroporte szedánját a Maserati. A számsort a szélvédő mellett az ajtónyílásban is feltüntették, hogy minden be- és kiszálláskor emlékeztessék a tulajdonost, micsoda különleges autóban ül.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 1

Nem csak ezért megismételhetetlen persze a stílusosan Quattroporte Grand Finale névre keresztelt szedán: az 572 lóerős nyolchengeres blokk egyedi tervezésű, szénszálas burkolatot kapott, amelyet személyesen írt alá a projektben részt vevő összes tervező és gyári munkás.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 45

A kékre fényezett, színre fújt szénszálas aerodinamikai idomokkal felszerelt szedán utasterében fabetétes ajtóbehúzó és kormánykerék, bőrrel kárpitozott ajtópanelek és A-oszlop, a fejtámaszba hímzett szigonylogó, bőrbevonatú csomagtartó, valamint a padlókonzolon és a küszöbbetéteken elhelyezett Grand Finale felirat hirdeti, hogy nem átlagos Quattroportéról van szó.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 46

A szedán egyébként nem fog egymagában árválkodni az amerikai gyűjtő garázsában, mert egy MC20 kupét is rendelt mellé az ügyfél.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 47

Ez speciális, színjátszó fényezése nyomán az Iris fantázianevet kapta: az AI Aqua Rainbow festés, amelyet 2021-ben megválasztottak az év autóipari színének, pontosan azt hozza, amit nevében ígér: a mesterséges intelligencia segítségével megkomponált tónus alaphelyzetben vízkék, a beeső fény szögétől függően pedig a szivárvány színeiben játszik.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 48

Ezt a különleges fényezést nem csak a karosszérián alkalmazták, hanem a bőrrel burkolt padlókonzol és a kormánykerék varrásánál, a kormány középállását jelző betétnél, valamint a sebességváltó fülek jelölésénél is. Ugyanez a különleges szín köszön vissza a csomagtartóban és a motortérben is.

Íme, a legutolsó V8-as Maserati szedán 49