A szicíliai Pergusa-tóról (vagy a tó köré épített Autódromo de Pergusa versenypályáról) nevezte el legújabb alkotását a Mansory. Stílusos a névadás, hiszen ezúttal egy olasz telivér: a 2020-ban bemutatott, 630 lóerős Maserati MC20 kupé átiratát készítették el. Ezzel azonban nagyjából a végére is értünk a cizellált megoldásoknak, mert a Mansory MCX Pergusa, amelyből mindössze öt példány készül, rengeteg minden, de a kifinomultság nem tartozik a jellemzői közé.

Brutálisan elbántak a németek a finom olasz kupéval 1

A teljes karosszériát újragyártották kovácsolt karbon kompozitból, amelyet festés helyett csupán lakkoznak – nyilván kérhető fényezett kivitelben, de akkor pont a különlegessége vész el.

Illetve mégsem, hiszen a harsány optikai elemek, a levegő be- és kiáramlására szolgáló kürtők és rostélyok, a gigantikus hátsó szárny, no meg a motor frisslevegő-ellátásáról gondoskodó, felső periszkóp inkább versenyautóhoz illő képet festenek. A kipufogóvégcsöveket megduplázták és magasabbra húzták, helyet szorítva az irdatlan diffúzornak.

Brutálisan elbántak a németek a finom olasz kupéval 49

Persze nem csupán dísz ez a sok aerodinamikai elem, hiszen a motorteljesítmény 750 lóerőre emelkedett: az autó így a gyári 2,9 helyett 2,6 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, a végsebesség 325-ről 335 km/órára nőtt.

Az ordító külsővel szemben az utastér harmonikus képet mutat. A felületek többségét itt is szénszálas panelek borítják, a fekete környezet mellé az azzal kipróbáltan jól működő narancssárgát választották a Mansory stilisztái.

Brutálisan elbántak a németek a finom olasz kupéval 50

Elöl megmaradtak a 20 colos keréktárcsák, de hátul 21-eseket szereltek fel, a féknyerge színéről a vevő dönthet.

A Mansory MCX Pergusa mindössze öt példányban készül.

Brutálisan elbántak a németek a finom olasz kupéval 51