Még több mint egy év van hátra az új generációs BMW M4 GT4 bemutatásáig, ám a gyár már javában fejleszti a közelmúltban általunk is kipróbált modell utódját.
A fejlesztés során ennek az erősségeit kombinálták az alapokat adó új utcai M4-es adottságaival, különös hangsúlyt fektetve az egyszerű karbantartásra, a költséghatékonyságra. Ennek érdekében bizonyos komponenseket a nagy testvértől, a BMW M4 GT3-tól emelnek át.
A fejlesztéshez nem egészen egy éve fogott hozzá a gyár, az első prototípusokat nyáron szerelték össze. A futómű, a vázszerkezet és az FIA-homológ bukócső Dingolfingban készül, a szériamodellel közös üzemben.
A komplett hajtáslánc, a motortól az erőátvitelen át a vezérlésig a szériamodellből származik, beleértve a kipörgésgátló rendszert is, amelyet a pályahasználat igényeihez hangoltak át.
Külön figyelmet fordítottak a megfelelő hűtésre, valamint a tömegcsökkentésre, amely téren a szériamodell szénszálas tetőlemeze mellett természetes rostokból készült kompozitokat is alkalmaztak.
Az autó kedvezőbb ergonómiát és jobb kezelhetőséget kínál, mint elődje. Emellett egy sor olyan funkció is megjelenik az autóban, amely az előző versenyautóból hiányzott – ezeket nem részletezte a BMW, higgyük el nekik, hogy így van.
A gyár a tesztfázis elején jár, de a tesztpilóták már most elégedettek az autó stabilitásával és jól kiautózható határtartományával. Ahogy fogalmaztak: még előttünk áll egy évnyi fejlesztőmunka, de az autó már most élvezetesen vezethető.