Még több mint egy év van hátra az új generációs BMW M4 GT4 bemutatásáig, ám a gyár már javában fejleszti a közelmúltban általunk is kipróbált modell utódját.

Már készül a BMW új belépő versenyautója 1

A fejlesztés során ennek az erősségeit kombinálták az alapokat adó új utcai M4-es adottságaival, különös hangsúlyt fektetve az egyszerű karbantartásra, a költséghatékonyságra. Ennek érdekében bizonyos komponenseket a nagy testvértől, a BMW M4 GT3-tól emelnek át.

A fejlesztéshez nem egészen egy éve fogott hozzá a gyár, az első prototípusokat nyáron szerelték össze. A futómű, a vázszerkezet és az FIA-homológ bukócső Dingolfingban készül, a szériamodellel közös üzemben.

Már készül a BMW új belépő versenyautója 31

A komplett hajtáslánc, a motortól az erőátvitelen át a vezérlésig a szériamodellből származik, beleértve a kipörgésgátló rendszert is, amelyet a pályahasználat igényeihez hangoltak át.

Külön figyelmet fordítottak a megfelelő hűtésre, valamint a tömegcsökkentésre, amely téren a szériamodell szénszálas tetőlemeze mellett természetes rostokból készült kompozitokat is alkalmaztak.

Már készül a BMW új belépő versenyautója 33

Az autó kedvezőbb ergonómiát és jobb kezelhetőséget kínál, mint elődje. Emellett egy sor olyan funkció is megjelenik az autóban, amely az előző versenyautóból hiányzott – ezeket nem részletezte a BMW, higgyük el nekik, hogy így van.

A gyár a tesztfázis elején jár, de a tesztpilóták már most elégedettek az autó stabilitásával és jól kiautózható határtartományával. Ahogy fogalmaztak: még előttünk áll egy évnyi fejlesztőmunka, de az autó már most élvezetesen vezethető.

Már készül a BMW új belépő versenyautója 34