A következő öt évben kettő billió japán jent (5770 milliárd forintot) fordít elektromos mobilitási technológiáinak fejlesztésére a Nissan, áll a cég ma közzétett stratégiai programjában. A Nissan Ambition 2030 elnevezésű jövőkép ugyan csak az évtized végéig állít fel konkrét célokat, ám a végső célkitűzést is megfogalmazza: 2050-re a Nissan teljes működése és minden terméke azok teljes életciklusára vetítve maximálisan szénsemleges kell hogy legyen.

2026-ig húsz új tisztán elektromos és e-Power hibrid modellt vezet be a márka világszerte; 2030-ig összesen tizenöt új villanyautót kapunk a Nissantól és luxus-testvérmárkájától, az Infinititől.

A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 1
A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 2

A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok

A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok

A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 8
A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 9
A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 10
A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 11
A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 12
Fotó megosztása:

2030-ra a két márka globális összeladásainak több mint a felét fogják kitenni ezek a részben vagy teljesen villamosított modellek. Európának különösen fontos szerepet szán ebben a folyamatban a Nissan, itt már 2026-ra az eladások 75 százalékát viszik majd ezek a típusok.  

A bővítésnek két fontos technológiai alapköve is van. Az egyik az akkumulátortechnológiák fejlesztése: 2028-ra a mostani költségek 35 százalékáért szeretné gyártani lítiumion-akkumulátorait a Nissan, és ugyanebben az évben piaci forgalomba hozza első szilárd elektrolitos akkumulátorral szerelt villanyautóját. A szilárdtest akkuk gyártását már 2024-ben előkészítik egy új yokohamai üzemben. A Nissan reményei szerint 2028-tól a szilárdtest akkuk költsége 75 dollár/kWh-ra, ezt követően pedig akár 65 dollár/kWh-ra csökkenthető, hogy végül a technológia ne kerüljön többe, mint egy átlagos benzinüzemű autó.

A Nissannál is eltűnnek a benzinmotorok 13

Ha olcsóbb, többet is tud gyártani belőle: a Nissan 2026-ra 52 GWh-ra, 2030-ra pedig egyenesen 130 GWh-ra bővíti akkugyártó-kapacitását.

Ezzel párhuzamosan továbbfejleszti akkumulátorfelújítási programjait. Ezek jelenleg csak Japánban működnek, de már 2022-ben megjelenhetnek Európában az első akkumulátor-visszaforgató üzemek.

Az elektromos közlekedés fontos velejárói az autonóm technológiák; ezeket 2026-ra több mint 2,5 millió autóba készül beépíteni a Nissan, 2030-tól pedig az autógyártó „gyakorlatilag minden új típusában” megtalálhatók lesznek az új generációs LIDAR (lézeres radar) rendszerek.