Elkészült az első üzemképes prototípusa annak az elektromos motorkerékpárnak, amelyet a francia NAWA cég fejleszt partnereivel. A NAWA Racer tisztán elektromos, mégis hibridnek mondják alkotói, ugyanis kétféle energiatároló rendszert alkalmaz: hagyományos lítiumion akkumulátorcellákat és szuperkapacitású kondenzátort.

A világelsőnek mondott technológiáról másfél éve beszélt először a cég. Olyan rendszert fejlesztettek, amely teljesen moduláris, ezért tetszőlegesen átméretezhető. Segítségével akár megfelezhető az akkumulátorok mérete, avagy megduplázható a hatótávolság.

Menet közben duplázza hatótávját ez a villanyjármű 1

Képeink korai számítógépes grafikák

A prototípus a tankjában hordja az ultrakapacitású nano-kondenzátorokat, amelyek 0,1 kWh kapacitással rendelkeznek, míg a csupán 9 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor a váz alján, a belső égésű motor helyén található. Ez az akku nagyjából a fele annak, amit manapság egy sportos elektromos motorkerékpárba beszerelnek, mégis ugyanazt a hatótávolságot képes nyújtani.

Gyártója szerint a NAWA Racer vegyes üzemben 150 kilométert tud megtenni, ám városban, ahol sok a lassítás, akár 300 kilométerre is növelhető. A kondenzátor feltöltéséhez 120 másodperc szükséges, az akkucsomag 60 perc alatt 80%-ra tölthető egyszerű otthoni hálózatról.

Menet közben duplázza hatótávját ez a villanyjármű 2

Mivel mindkét energiatároló egységet teherviselő elemként építették be a szénszálas vázba, a motorkerékpár mindössze 150 kilogrammot nyom.

Az agymotor teljesítménye 100 LE, a motorkerékpár nem egészen 3 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 150 km/óra. A szuperkapacitású kondenzátor miatt ezt a dinamikát akár majdnem teljesen lemerült lítiumion-akkumulátor esetén is tudja nyújtani a rendszer.

a videó a hirdetés után indul