2017-ben az Audi A8 fordította jelenlegi formai irányába a márkát. Kisebb testvérei mind követték az általa kijelölt stílust. A luxuslimuzin ezzel betöltötte a feladatát, így most kapott egy kis én-időt, hogy megújulva ismét a paletta legfrissebb arculatú modellje lehessen.

A hűtőmaszk a legutóbbi trendhez igazodva szélesebb lett, rácsozatát szellősen elhelyezett figurák alkotják, amelyek alulról felfelé egyre nagyobbak lesznek. Az eddig vízszintes helyzetű szélső légbevezető rések térbe fordultak, a fényszórók külső csücskén sajátos kinövés jelent meg. Hátul kevésbé hangsúlyosak a változások: a kipufogókat keretező krómdíszítést dolgozták át. A képet két új optikai csomag (króm, illetve S Line), valamint öt új matt fényezés teszi teljessé. Emellett teljesen egyedi karosszériaszín is rendelhető az Audi Exclusive program keretében.

A ráncfelvarrás során minimálisan módosultak az autó külső méretei: a tengelytáv 300 cm, a teljes hossz 519 cm; a szélesség 195, a magasság pedig 147 cm.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 2

A digitális mátrix LED fényszórók digitális miktortükör technológiát alkalmaznak. Oldalanként 1,3 millió parányi tükör szórja szét programozottan a fényt. A rendszer új funkciója az autópálya sávkövető világítása, amely a nyomvonalat követve világítja meg az aszfaltot. A rendszer akár mintákat is képes a falra vagy az aszfaltra vetíteni, így köszöntve a közeledő vezetőt, vagy búcsúzva a távolodó utasoktól. Hátul mostantól OLED (organikus LED) lámpatesteket találunk, ezek fényrajzolata több opció közül választható. A rendszer érdekessége, hogy amennyiben egy másik jármű 2 méternél közelebb jön hátulról az álló helyzetben várakozó A8-ashoz, kigyulladnak a hátsó fények, így figyelmeztetve a közeledőt, hogy lassítson.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 3

Az utastérben minimalista luxus várja az utasokat, a nyújtott tengelytávú kivitel 18 légkamrás masszázsfunkciót, a beltér teljes hosszában futó padlókonzolt, négyzónás klímaberendezést és új hátsó infotainment rendszert kínál opcióként; a komfortülésekhez kihajtható, fűthető és masszírozós lábtámasz is kérhető. A különböző hátsó rendszerek a középső könyöklőbe beépített, okostelefon méretű OLED érintőképernyőről vezérelhetők.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 4

A kezelőfelület teljes egészében digitális, felül egy 10,1, alul egy 8,6 colos érintőképernyő szolgál a funkciók vezérlésére, illetve az A8 hallgat is vezetőjére, képes a folyamatos, természetes beszéd felismerésére. Újdonság a továbbfejlesztett navigációs rendszer, amely alapfelszerelésként tartalmazza az online kapcsolódást, valamint a V2X rendszert, amely lehetővé teszi, hogy az autó kommunikáljon környezetével.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 5

Az A8 mintegy negyven különböző vezetőtámogató rendszert kínál, ezek egy része három csomagba (parkolás, város, túra) rendezve érhető el. Az előbbi automatikus parkolást kínál, akár a vezető távollétében; a második észleli a kereszteződésben érkező veszélyeket, segít kiszállni, valamint oldalról fenyegető ütközésveszély esetén a futóművet oldalanként megemelni képes, prediktív aktív felfüggesztés segítségével enyhíti annak következményeit. Az utolsó csomag sáv- és dugókövető adaptív tempomatot, valamint további, ehhez kapcsolódó funkciókat tartalmaz.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 6

A motorkínálat négy tagból áll. A ranglétra alján két hathengeres motor áll. A 3.0 TFSI csak a normál tengelytávú variánshoz kérhető, az Audi A8 55 TFSI quattro legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 500 Nm, az autó álló helyzetből 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az Audi A8 50 TDI / Audi A8 L 50 TDI dízelmotorja 286  lóerős, legnagyobb nyomatéka 600 Nm. A gyorsulás mindkét karosszériaverzió esetében 5,9 másodperc 100 km/órára.

Az Audi S8 továbbra is 4.0 V8-as TFSI benzinmotort alkalmaz, és bár ez 571 lóerőt, illetve 800 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, a végsebesség ugyanúgy 250 km/óra, mint a gyengébb testvérek esetében. A dinamikus összkerékkormányzással, a 2019 óta kínált prediktív aktív felfüggesztéssel és sport-differenciálművel szerelt modellből sem hiányozhat a 48 voltos mild hibrid rendszer, amely fejlett start-stop technológiát, valamint fékenergia-visszanyerést kínál.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 7

A sort az Audi A8 60 TFSI e quattro / A8 L 60 TFSI e quattro zárja. A plug-in hibrid hajtáslánc alapját a 3.0 TFSI blokk adja, a rendszerteljesítmény 462 lóerő, a kombinált nyomatéki csúcs 700 Nm. Mindkét karosszériaverzió 4,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Fontos újdonság, hogy az akkumulátor nettó kapacitása 14,1-ről 17,9 kWh-ra nőtt. Az eddigi W12-es csúcstípusról eddig is tudtuk, hogy nincs jövője az Audinál az A8-ason túl, a gyár azonban a jelek szerint úgy döntött, nyugdíjazásával nem várja meg a modellváltást.

A sebességváltó minden hajtáslánc esetében nyolcfokozatú tiptronic, amely az elektromos olajszivattyúnak köszönhetően álló benzinmotorral (azaz a PHEV verzió esetében tisztán elektromos üzemben) is képes fokozatot váltani. Szintén alapfelszerelés az önzáró központi differenciálművel szerelt állandó összkerékhajtás, az adaptív légrugózás, valamint a progresszív kormánymű. Az S8-nál szériakivitelű összkerékkormányzás opcióként rendelhető a többi kivitelhez.

Tovább csiszolták az Audi ékkövét 8