A tavalyi minimális növekedést követően erősen bezuhantak az újautó-eladások idén szeptemberben, áll a JATO Dynamics piaci elemzésében. Miután 2019-ben 1,27, majd egy évre rá 1,29 millió személygépkocsi talált gazdára az év kilencedik hónapjában, idén 965 ezernél megállt a számláló – ez 25 százalékos visszaesést jelent egyetlen év alatt. Éves szinten ugyanakkor 2021 továbbra is jobb, mint 2020, ám a különbség egyre csökken: jelenleg +7%-nál tart a piac, míg félévkor még +27% volt az eltérés a két év azonos időszaka között.

A piac üzemanyag szerinti megoszlása teljesen felborult: míg 2019-ben ugyanekkor az eladások 5 százalékát tették ki az elektromos autók, tavaly pedig 12%-on állt a piaci részesedésük, az arányuk mostanra elérte a 23 százalékot! Eközben a dízelek aránya 17%-ra esett vissza; a benzines autók viszonylag stabilan, csekély csökkenéssel vezetik az eladásokat, még mindig bőven 50% fölött uralva a piacot.

Dupla rekordot döntött a Tesla Európában 2

Mindennek az első számú nyertese a Tesla, azon belül is a Tesla Model 3, azaz a márka legolcsóbb típusa, amelyből 24 600 darabot helyeztek forgalomba szeptemberben: ez a teljes piaci forgalom 2,6 százaléka! Sem Európán kívüli autógyártó, sem villanyautó nem vezetett még havi eladásokat az EU-ban, ez abszolút újdonság.

Dupla rekordot döntött a Tesla Európában 3

A Tesla Model Y közel 9000 darabbal a második legnépszerűbb villanyautó; ez a két típus a BEV piaci szegmens 24 százalékát teszi ki: tehát minden negyedik akkumulátoros villanyautót a Teslától vásároltak az európaiak.