Négy évtized, négy modellgeneráció alatt a Pajero fogalommá vált terepjárós körökben. Hírnevét nem utolsó sorban annak köszönheti, hogy minden márkánál több Dakar-győzelemhez juttatta a Mitsubishit: 1985 és 2007 között tizenkét alkalommal állt fel a dobogó csúcsára.

Eltűnik egy legendás autó 1
Eltűnik egy legendás autó 2

Eltűnik egy legendás autó

Eltűnik egy legendás autó

Eltűnik egy legendás autó 17
Eltűnik egy legendás autó 18
Eltűnik egy legendás autó 19
Eltűnik egy legendás autó 20
Eltűnik egy legendás autó 21
Eltűnik egy legendás autó 22
Eltűnik egy legendás autó 23
Eltűnik egy legendás autó 24
Eltűnik egy legendás autó 25
Eltűnik egy legendás autó 26
Eltűnik egy legendás autó 27
Eltűnik egy legendás autó 28
Eltűnik egy legendás autó 29
Eltűnik egy legendás autó 30
Fotó megosztása:

A Mitsubishi azonban most minden lehetséges területen igyekszik csökkenteni kiadásait, és ennek keretében nem csak kivonul több piacról, de egyes modelleket is megszüntet.

Így jár a Pajero is, bár annak fényében, hogy tizenöt éve ugyanazt a típust tartják piacon, a döntés alighanem régebb óta érlelődött már a cégvezetésben.

Az idei lesz tehát a Pajero utolsó éve, és ennek emlékére 800 darabos Pajero Final Edition kiadást hoznak forgalomba Ausztráliában. Más piacokon már korábban elbúcsúztak a modelltől (Németországban 2018-ban, Japánban 2019-ben), de várhatóan ez most már tényleg a vége.

Eltűnik egy legendás autó 31

A Final Edition különlegessége, hogy többféle felszereltséggel is kapható lesz. Ami ezeket összeköti, az a motorházfedél belépő élére rögzített bogárelhárító idom, a csomagtértálca, a rakodáshoz a hátsó lökhárítóra ráhajtható védőelem, valamint az egyedi jelzésű padlószőnyegek és bőrfelületek.

Az utolsó évre már nem cserélik ki a motort: a 3,2 literes turbódízel 192 lóerős, 441 Nm nyomatékú. A váltó ötfokozatú automata.

Eltűnik egy legendás autó 32